fahy hgh
13.
07.2017

Animování Řádu a Chaosu

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Jak animátoři vdechli život Nositelce úsvitu Riven a Nositeli noci Yasuovi?

Animátoři, kteří pracují na legendárních skinech, mají občas ošemetný úkol vytvořit nové animace pro již existující šampiony. O míře této ošemetnosti často rozhoduje to, jak starý daný šampion je – zkrášlit starší šampiony je zpravidla snadnější, ale často mají zastaralý design, zatímco noví šampioni mají kvalitnější animace, ale jejich vylepšování může být složitější.

Při tvorbě Nositelky úsvitu Riven a Nositele noci Yasua vznikly dvě sady různých výzev: přestože se jejich vývoj odehrával současně, kvůli stáří jednotlivých šampionů si oba žádali úplně odlišný přístup. Animace Riven měly za úkol udělat to tak, aby působila moderněji a jako vyšší bytost, přičemž se muselo pracovat v rámci limitů vymezených starým systémem. Yasuovy nové pohyby se zaměřily na to, aby jeho již tak komplexní animace vypadaly a působily ještě lépe… a chaotičtěji.

A v obou případech bylo nutné, aby Riven i Yasuo stále působili jako Riven a Yasuo.

 

Hustá mechanika, kámo

Jednou z hlavních priorit u legendárního skinu je to, aby to vypadalo a působilo, že hrajete za toho samého šampiona, nehledě na všechny ty dodatečné ozdůbky. Je možné udělat nové animace, které jsou objektivně lepší (plynulejší, čistší, těsnější), ale když bude mít hráč pocit, že je to až příliš jiné, je to k ničemu. U šampionů, kteří se spoléhají na přesné načasování nebo kteří jsou mechanicky nároční, je to ještě těžší. „Šampioni s komplexní mechanikou většinou mají malou, ale oddanou hráčskou základnu,“ říká animátor Tom „Riot Whist“ Robbins, „takže když něco nepůsobí správně, tihle hráči si toho všimnou.“

Riven i Yasuo spadají do kategorie „obtížně-se-za-ně-hraje-i-když-si-to-každý-nemyslí“. Využívání maximálního potenciálu obou šermířů záleží na dokonalém načasování, kdy dokážete mezi sesílání kouzel zaplést automatické útoky, a na rušení animací (to druhé hlavně u Riven).

 

Automatické útoky Nositelky úsvitu Riven

Pokud do toho chcete vmíchat ty dodatečné útoky, je třeba, aby bylo naprosto jasné, kde se přesně Nositelka úsvitu Riven a Nositel noci Yasuo v animaci automatického útoku nacházejí. Oba legendární skiny mají během automatických útoků dramatické, charakteristické vzorce: je zde očividná příprava, rychlé máchnutí a pak závěrečný postoj. Tyto tři pózy dávají jasně najevo, kdy přesně začíná automatický útok, kdy udeří a kdy končí – takže vtěsnání toho posledního automatického útoku je o něco málo snazší.

 

Automatické útoky Nositele noci Yasua

Animace Yasuových automatických útoků byly také konkrétně navrženy tak, aby působily ještě úderněji než u jeho základního skinu. Každá póza jeho automatické animace je dotažena ještě dále než obvykle, takže s každým máchnutím se opravdu napřahuje a ohýbá své tělo. Navíc drží meč oběma rukama, aby vyvinul maximální sílu.

 

Úsvit zabíjí noc

Riven vznikla ještě tehdy, kdy noví šampioni vycházeli ob týden. Kvůli této rychlé kadenci jsme měli jen omezený čas na každou fázi vývoje, a právě proto jsou její animace tak jednoduché. Výhoda té jednoduchosti? Vývojáři měli spoustu způsobů, jak její stávající animace u skinu Nositelky úsvitu zkrášlit.

Vlastně těch příležitostí pro vylepšení bylo tolik, že nakonec má 100 % nových animací. Začalo to novou kostrou, kterou opravdu potřebovala, protože model postavy Nositelka úsvitu má oproti originálu naprosto jiné proporce těla. Rivenin základní model je takový kondenzovaný, s kratšíma nohama, ale její model Nositelky úsvitu je stylizovaně vysoký, se superhrdinskými vlastnostmi. „Zčásti jsem si říkal ‚Tohle je hezký‘,“ vzpomíná Riot Whist, „a na druhou stranu jsem si říkal ‚Jak mám animovat tak dlouhou nohu?!‘“

 

Modely postav Nositelka úsvitu Riven a základní Riven

Rivenin vnitřní design byl během animace na obtíž, i když jsme začínali od nuly. Riven je jediný šampion ve hře, který dokáže zrušit tolik animací, a použitá technologie je celkem zastaralá. „Původně jsem Riven chtěl dát přechod, když rušila některé své animace,“ říká Riot Whist, „ale omezovala nás starší technologie.“ Jedna z možností, jak přidat přechody animací mezi zrušenými schopnostmi, spočívala v tom, že bychom změnili vnitřní design, ale to by mohlo být ošemetné. Je tam spousta křehkých systémů, které Riven umožňují hrát tak, jak hraje, a kdybychom to změnili, mohlo by to vést k tomu, že některé její rušící pohyby by přestaly fungovat… nebo by se objevily nové.

Protože jsme nechtěli riskovat, že Riven rozbijeme, Riot Whist se soustředil na to, aby její základní hratelnost působila co možná nejlépe. „Všechno, co dělá, by mělo působit nesmírně dobře ,“ říká Riot Whist.

 

Aktivace ultimátky základní Riven a Nositelky úsvitu Riven

Rivenina ultimátní podoba byla jednou z oblastí, kde se dalo hodně vylepšovat. Když Riven hodí ultinu, má to představovat její návrat k někdejší slávě, ale její základ to moc dobře nepředváděl. Když stisknete R u základní Riven, pozvedne svůj meč, který pak znovu zcelí, zvětší se a začne zářit. Ale když pak začne vyvádět a likvidovat vás ve hře, ta změna není zrovna dvakrát patrná. Nositelka úsvitu Riven dala vývojářům příležitost, aby se s ní opravdu předvedli a zároveň aby vizuálně vyjasnili mechanismus její hratelnosti.

Celé tělo Nositelky úsvitu Riven je během její ultimátky jakoby vyzvdvižené, což dávají najevo především její zlatý model postavy a zářivé grafické efekty. Riot Whist zvažoval, že pro její ultimátní podobu udělá i jedinečné animace automatických útoků, ale k hratelnosti to moc nesedělo – učit se tři další animace automatických útoků znělo docela náročně, a to jak pro Riven, tak pro její oběti. Riot Whist místo toho vytvořil agresivnější běh pro okamžik, kdy má aktivní Čepel vyhnanství. „Teď, když sešle ultinu v křoví a vrhne se na vás, je jasnější, že se přepnula do své podoby ‚asi to bude víc bolet‘,“ říká Riot Whist.

 

 

Běh Nositelky úsvitu Riven před ultimátkou a po ní

 

Noc trhá úsvit

Oproti Riven má Nositel noci Yasuo zbrusu nových animací asi jen půlku, a to hlavně díky tomu, že je to nový (novější) šampion. Jeho animace mají pořád docela dobrou kvalitu a některé z nich jsou vážně složité. Yasuo má vlastně jeden z nejsložitějších cyklů animací ve hře. Možná to není patrné na první pohled, ale to, jak Yasuo zasouvá meč do pochvy a zase ho vytahuje, je pod kapotou dost složité.

 

 

Základní Yasuo, který zasouvá meč do pochvy v klidu a v běhu

Když Yasuo začne bojovat, vytáhne meč a krátce po opuštění boje ho vrátí do pochvy. Komplikované je to proto, že Yasuo může svůj meč zasunout v běhu, v pohovu nebo i v přechodu mezi nimi. Je zde řada sekvencí, které se během této animace musí dokonale seřadit, protože jinak se jeho trup, paže a nohy správně nesrovnají.

Jelikož Nositel noci Yasuo drží svůj meč dvěma rukama, museli jsme předělat celou sekvenci animací, což animátorům zabralo dost času.

 

 

Nositel noci Yasuo, který zasouvá meč do pochvy v klidu a v běhu

Než aby vrchní animátoři Drew „sandwichtown“ Morgan a Matthew „MIXX3R“ Johnson znovu vybudovali všechny Yasuovy animace od nuly, soustředili se na oblasti, ve kterých mohla chaotická a silná povaha Nositele noci Yasua zazářit – například při obouručním držení meče. Ale jelikož se Yasuova hratelnost točí kolem přesnosti, museli k vystihnutí chaosu přistoupit trochu kreativně.

Jeden ze způsobů, kterým toho dosáhli, spočíval v přidání šesti „bodáků“ k Yasuově tělu, které bylo možné animovat nezávisle. „Tyto bodáky mají hodně tmavou barvu, takže v jeho grafickém jazyku je to jen mírná změna,“ říká sandwichtown, „ale přišlo nám, že by to byl dobrý způsob, jak podpořit jeho démonický motiv.“ Bodáky se animovaly několika způsoby, rozsvěcovaly se během jeho gest, během nečinnosti a útoků.

 

Bodáky Nositele noci Yasua, když je v klidu

Většina Yasuových animací se ve hře odehrává rychle, ale jeho ultimátka trvá déle a nabízí větší prostor pro animaci. „Jeho ultimátku jsme si určili jako oblast, kterou chceme opravdu ozvláštnit, aby působila hodně epicky,“ říká sandwichtown. V Yasuově základních animacích žongluje se svým protivníkem pomocí série rychlých seků, ale poškození se projeví až úplně na konci. „Proto nás napadlo udělat v rámci jeho ultimátky jednu obrovskou přípravu a máchnutí,“ říká MIXX3R. „Mohlo by to působit super silně a zároveň přesně odpovídat hratelnosti.“

MIXX3R a sandwichtown experimentovali s několika různými vícenásobnými seky, ale nic nepůsobilo tak uspokojivě a silně jako jeden mocný úder.

 

Ultimátka základního Yasua a Nositele noci Yasua

 

Výhled do budoucna

V podstatě každý legendární skin zahrnoval aktualizaci některých – pokud ne všech – animací šampiona, takže z toho vzniklo očekávání: Legendární skin znamená nové animace. Ale tohle může být do budoucna dost složité, až bude čas dělat legendární skiny pro novější šampiony v LoL. Jejich animace jsou už teď dost vybroušené, takže moc prostoru pro vylepšení neskýtají, a už teď mají širokou škálu (často složitých) animací. Vybudování nové sady animací tohoto kalibru by vyžadovalo spoustu zdrojů a výsledek by za to možná ani nestál. „Pokud by nové animace měly působit jen jinak, ale ne lépe, jaký by to mělo smysl?“ říká MIXX3R. „Kam by to pak vedlo?“

I když tento okamžik ještě tak docela nenastal – Yasuo je případ šampiona na hranici, který začíná být z hlediska animací komplikovaný –, už se to blíží. Jeden možný přístup by mohl spočívat v tom, že bychom hledali možnosti, jak mírně vylepšit tematiku skinu pomocí nových animací – oproti velkým a nablýskaným přídavkům jako vznášející se běh Nositelky úsvitu Riven nebo obouruční držení zbraně u Nositele noci Yasua.

Animátoři budou každopádně pracovat na tom, aby vymysleli svěží nové pohyby u šampionů, které každý zná a miluje… jako Riven a Yasua.



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.