longevity
15.
03.2019

Chystané změny v odměnách

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Aktualizace 9.6 přinese pár změn v odměnách. Všimli jsme si, že kolem systému odměn panuje menší zmatek, a myslíme si, že svou filozofii a aktuální dění dokážeme vysvětlit lépe.

Ahoj lidi, hlásí se Jatt. Aktualizace 9.6 přinese pár změn v odměnách. Všimli jsme si, že kolem systému odměn panuje menší zmatek, a myslíme si, že svou filozofii a aktuální dění dokážeme vysvětlit lépe. Takže jsem chtěl tento příspěvek začít tak, že se co nejlépe pokusím vysvětlit tento systém v podobě, ve které momentálně existuje, a pak se dostanu k tomu, co změníme a proč ten systém existuje.

Pravidla odměn (předsezóna–nyní)

Od předsezóny k odměnám přispívají čtyři faktory:

  • Základní množství zlaťáků získaných za zabitíTo je obvykle 300 zlaťáků, ale snižuje se s tím, jak cíl rozsévá smrt.
  • Množství zlaťáků získaných za sérii zabití150 zlaťáků na 2 zářezech, 300 zlaťáků na 3 zářezech, každý další zářez přidá 100 zlaťáků (série zabití celkově vynášejí zhruba 100 zlaťáků za zářez).
  • CS – Zlaťáky získané za zabité poskoky (chceme, aby velká výhoda získaná farmením zvyšovala odměnu)Tohle je složitější, ale záměr je takový, že je na vás vypsána odměna, když od své poslední smrti budete mít VÝRAZNĚ více zlaťáků z farmení než průměr nepřátelského týmu.

    Průměr nepřátelského týmu se určuje jako součet zlaťáků, které nepřátelský tým získal za zabití příšer + poskoků od vaší poslední smrti, děleno 4 (jako 4 zdroje zlaťáků zhorní/středové/spodní/džungle).

    Je zde práh náskoku ve výši + 100 zlaťáků, než se odměny CS začnou počítat (začíná na 50 zlaťácích), a každých dalších + 150 zlaťáků nad nepřátelským průměrem pak k odměnám přidává 50 zlaťáků.

  • Globální snížení odměn (pro prohrávající týmy)Tohle je velký zdroj zmatků, jelikož jsme to nikdy pořádně nevysvětlili. Pokud je váš TÝM pozadu, vaše odměny za série zabití a série CS budou nižší. Čím víc váš TÝM zaostává, tím víc se odměna snižuje.

    Je to páka, která pomáhá umožňovat otočení průběhu zápasu a díky které nejsou případy „Jen jsem naháněl CS, abych se dostal zpátky do hry“ nebo „Mám 5:0, ale zbytek mého týmu záměrně umírá“ takový trest. Zde je vzoreček:

    Počínaje 3% schodkem TÝMOVÝCH zlaťáků se odměny snižují na 80 % své normální hodnoty. To se lineárně snižuje na 60 % při 8% schodku zlaťáků až na minimální hodnotu 20 % hodnoty při 24% schodku zlaťáků.

A teď se podíváme, co se změní v aktualizaci 9.6.

Aktualizovaná pravidla odměn (9.6+)

Odměny za CS budou zhruba o 25 % menší a budou započítávat i zlaťáky z podpůrných předmětů.

  • NERF: Odměny za CS se snižují přibližně o 25 % (odměna 50 za 150 zlaťáků ⇒ odměna 50 za 200 zlaťáků).
  • NOVINKA: Odměny za CS se snižují, když přijdete o náskok.
  • NOVINKA: Zlaťáky z podpůrných předmětů se započítávají do odměn.
  • TÝMOVÝ PRŮMĚR: Nyní započítává i zlaťáky z podpůrných předmětů a zlaťáky za CS se dělí 4,3 namísto 4. (Tohle a ta změna výše nebudou mít výrazný dopad na hodnotu odměn, ale systém bude díky tomu trochu přesnější.)

Velké odměny z CS nejčastěji vidíme na profi scéně, protože profi hráči přirozeně vkládají více zdrojů do ADC. Kvůli tomu je náskok zlaťáků za poskoky/příšery u ADC nad nepřátelským týmem obvykle dost velký na vytvoření odměny. Abychom to vyjádřili pomocí čísel, v aktualizaci 9.4 potřeboval ADC mít 2200 zlaťáků NÁSKOK NAD NEPŘÁTELSKÝM TÝMEM, pokud jde o zlaťáky za poskoky a příšery, aby získal odměnu + 700 za CS (ta se zobrazila jako hodnota odměny + hodnota zabití, která obvykle činila 1000 zlaťáků). Kvůli změnám v aktualizaci 9.6 bude ADC potřebovat 2900 zlaťáků NÁSKOK NAD NEPŘÁTELSKÝM PRŮMĚREM, aby získal odměnu + 700 za CS.

Vizualizace výsledkové tabulky odměn

  • ZÁKLADNÍ HODNOTA: Výsledková tabulka a chat už nezahrnují základních 300 zlaťáků za zabití.
  • PRVNÍ PROLITÁ KREV: Zlaťáky za první prolitou krev už se nepřičítávají k odměnám, pokud k ní ještě nedošlo.

Od aktualizace 9.6 bude výsledková tabulka odměn zobrazovat pouze zlaťáky za odměnu, nikoliv základní zlaťáky za zabití + zlaťáky za odměnu. Dát + 450 zlaťáků na výsledkovou tabulku byla podle nás chyba, jelikož si mnozí hráči myslí, že smrt má hodnotu 300 zlaťáků za zabití + dalších 450 zlaťáků. Ve skutečnosti je to jen 300 zlaťáků za zabití + 150 zlaťáků a je diskutabilní, jestli bychom těch + 150 zlaťáků měli vůbec zohledňovat, nebo ne. (Například vlna poskoků ve 25. minutě má hodnotu 195 zlaťáků.) Zobrazovat + 150 zlaťáků podle nás toto rozhodnutí reprezentuje přesněji.

Také je třeba říct, že jsme přidali zlaťáky za první prolitou krev, což znamená, že první odměna 150 zlaťáků se vizuálně zobrazí jako 550 zlaťáků! To je obrovský psychologický rozdíl. Nyní se tam píše jen 150 zlaťáků.

Proč existují odměny za CS

Nakonec bych rád trochu rozebral, proč jsou odměny za CS pro hru přínosné.

CS je historicky ten NEJLEPŠÍ způsob, jak v LoL získat výhodu, protože díky farmení můžete získat náskok ve zlaťácích, aniž byste spustili protilavinové mechanismy. Hráči na vyšších úrovních kvůli tomu získávají více zlaťáků za CS a méně za riskování, jelikož snaha o zářezy s sebou nejenže nese velké riziko selhání, ale úspěch se připočítá k vaší odměně za zabití.

Odměny ale mají sloužit jako zisk za zabití silných či hodnotných členů nepřátelského týmu, nikoliv nutně členů se spoustou zářezů. Například na profi scéně vlévají týmy spoustu CS do svých tahounů. Podle nás je DOBŘE, že systém odměn přesněji vyhodnocuje jejich sílu.

Pokud jde o laviny, zčásti jsou dobré. Když hrajete dobře, měli byste získat odměnu, POKUD dokážete díky tomuto náskoku táhnout ostatní. Když to zkazíte nebo vás nepřítel obehraje, měli by soupeři moct zmírnit část této laviny (ale ne celou), protože i oni si zaslouží odměnu za to, že hrají dobře (jinými slovy antilavina). Z verzí LoL, které měly méně antilavinových mechanismů, víme, jak to vypadá, když se lavina v zápase vymkne kontrole – vítěz prvního týmového souboje prostě vyhraje celý zápas.

Díky předsezónnímu přídavku v podobě plátování věží a silnějších prvních draků jsme věděli, že schopnost týmu spustit lavinu se zvýšila, a tak jsme chtěli posílit i schopnost týmu dohnat náskok soupeře. Přidání odměn za CS pomohlo snížit ten vysoký počet lavin v zápase a lépe vyvážit poměr mezi zářezy a farmením, jelikož obojí nyní přispívá k odměnám. Proto jsme je výrazně upravili a naprosto souhlasíme, že docházelo k případům, které byly „mimo“. Díky změnám vyvážení a reprezentace ve hře ve verzi 9.6 by měly působit zdravěji.

Doufám, že tenhle článek vysvětlil pár věcí ohledně odměn a to, proč jsou podle nás odměny za CS pro hru dobré. Napište nám do komentářů, co si o tom myslíte!



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.