fahy hgh
17.
06.2017

POČÁTKY: Riven

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Cesta vyhnankyně.

Noxijská bojovnice

V těchto dnech vycházejí noví šampioni každých pár měsíců – a v roce 2016 přišlo šest nových vyzyvatelů –, ale rok 2011 byl jiný příběh. Tehdy do Žlebu přicházeli noví šampioni (skoro) s každou aktualizací. Naším cílem bylo agresivně rozšiřovat hru přidáváním nových šampionů do soupisky LoL a proces celého vývoje od konceptu po vydání většinou netrval déle než šest měsíců.

Mnozí z nových šampionů navržených toho roku měli za úkol zaplnit chybějící podtřídy u každého regionu Runeterry. Jaký by třeba byl tank z Bilgewateru nebo mág z Ionie? „Chtěli jsme ukázat, jak by frakce ztvárnily určité herní styly,“ říká vrchní herní designér Kuo-Yen „Xypherous“ Lo, „a zároveň chceme mít jistotu, aby regiony nepůsobily příliš jednorozměrně.“

Spousta raných demacijských postav zapadala do stejné šablony a už to začalo vypadat, že je tento region plný dokonale morálních obyvatel (což je fajn, dokud takoví nejsou úplně všichni). Vývojáři se pokusili ukázat, že Demacijci jsou něco víc než jen zákona dbalí ňoumové, a rozhodli se proto udělat demacijského šampiona s divočejší stránkou.

Zhruba ve stejnou dobu Xypherous navrhl třídílnou kontaktní schopnost, která vedla k nechutným kombům (nyní je důvěrně známá jako Rivenino Q). Tým začal vyvíjet demacijského bojovníka, který by tuto novou schopnost používal, ale uvědomil si, že kontaktních bojovníků z Demacie už tu několik je (Garen, Jarvan, Xin Zhao). V rámci stále stejného cíle rozbíjet typické šablony frakcí se přesunuli k vývoji noxijské bojovnice, která by ukázala, že ne všichni lidé z Noxu jsou nesnesitelně zlí.

Noxijské hlavní město

Xypherous se nechal inspirovat příběhem potulného mnicha z Planescape Torment – jehož zbraně se měnily na základě jeho duševního rozpoložení – a představil si postavu, jejíž meč je stejně roztříštěný jako její osobnost. Riven byla kdysi oddaným vojákem Noxu a domnívala se, že měřítkem hodnoty jedince je síla (v jakékoliv podobě), ale ztratila víru ve své přesvědčení během vpádu do Ionie, kdy Singed střílel bomby jak na Noxijce, tak na Ioňany. Způsobil tak obrovskou zkázu, aniž by k tomu potřeboval sílu nebo schopnosti, a přesto se noxijští vůdci biochemickou válku obhajovali. „Poté Riven v podstatě řekla: ‚Do hajzlu s tím‘, zlomila svůj meč a zběhla z Noxu v naději, že najde sama sebe,“ říká grafik Anton „RiotManton“ Kolyukh.

Riveniny dva premiérové skiny měly ukázat dva možné výsledky jejího putování: Vykoupená Riven našla svou cestu a stala se z ní napůl světice, zatímco Riven z Karmínové elity se vrátila do Noxu a stala se velitelkou.

 

Má duše není ztracená

Když RiotManton začal navrhovat Riveniny koncepty, nebylo jasné, jestli tahle postava bude holka, nebo kluk – tak nakreslil obojí. Nakonec se rozhodli pro ženskou postavu, a to ze dvou hlavních důvodů: 1) Většina předchozích šampionů s kontaktními zbraněmi byli muži. 2) Spousta ženských šampionů v LoL byla spoře oděná a docela sexualizovaná, takže tohle byla příležitost, jak prohloubit ztvárnění ženských postav v LoL. „Měl jsem radost, že Riven bude žena, protože je hustá a navíc oblečená,“ říká RiotManton.

Průzkum mužského a ženského konceptu

 

„Riven měla mít původně tmavší pleť, protože jsem si ji představoval, jako že se toulá na sluníčku,“ říká RiotManton, „ale nakonec jsme zvolili vzezření ala Final Fantasy.“

Jelikož byla Riven vojákem, nejspíš kdysi nosila kompletní noxijskou zbroj, ale když si zvolila život ve vyhnanství, bylo nepravděpodobné, že by toto vybavení nosila i nadále. I tak to vypadalo, že si Riven část své staré zbroje nechá jako připomínku minulosti. „Rozhodnutí, které kousky si zachová, se nakonec řídilo podle toho, co ve hře vypadá nejlépe,“ říká RiotManton, „což byl ten velký nárameník a jeden náholeník.“

Barvy Noxu nebyly vždy odstíny červené a černé. Primárními barvami Noxu kdysi byly zelená a fialová (Swain, Cassiopeia, Urgot), a proto jsou Rivenina zbroj i meč zelené. Původní Vyvolávačův žleb byl také docela zelený, a tak se RiotManton přesunul k modrozelenější paletě, aby její postava ve hře vyčnívala.

Bonusová zajímavost: Zdroje pro vývoj šampionů bývaly mnohem omezenější. Abychom ušetřili čas, některé nákresy Riveniných run sloužily jako základ jejích vizuálních efektů a některé její částicové efekty byly v podstatě zkopírované textury z konceptové grafiky.

Některé z Riveniných herních vizuálních efektů pocházely z této konceptové grafiky.

 

Nově zkutá čepel

Herní model Rivenina meče během její ultimátky.

I v těch nejranějších konceptech se Rivenin roztříštěný meč během ultimátky opět spojil. Její runy měly původně zazářit jinou barvou, když se objevil obrys jejího meče, a pak *VHÚÚŠ* – čepel byla opět celá. Abychom tuto transformaci ztvárnili opravdu věrně, animace a vizuální efekty vyžadovaly docela dost herního času, aby se dostaly do popředí.

Když přišlo na hratelnost, měl tento efekt prostor jen asi půl sekundy, takže tu dramatickou transformaci jsme škrtli. Místo toho Riven získala jedinečné dabingové hlášky, které zněly pouze při aktivaci Čepele vyhnanství – bylo to poprvé, kdy jsme tuto technologii dabingu použili.

Když byl Rivenin meč opět celý, bylo na čase přijít na to, jaký bude mít její ultimátka herní systém: Co by mohla dělat během transformace a co po ní? Teď se na chvíli usaďte a poslouchejte, protože vám ukážeme seznam zamítnutých ultimátek s komentářem od Xypherouse.

  • Rozhodně ne Shyvana: Riven měla ukazatel „zuřivosti“, který se nabíjel během útoků; čím agresivněji hrála, tím déle mohla setrvat ve své posílené podobě. Proč jsme to zamítli: „Bylo to prostě přehnané – už takhle to byl dost agresivní šampion.“
  • Počkat, WTF?: Riveniny schopnosti jí resetovali automatické útoky a její automatické útoky resetovaly její schopnosti. Proč jsme to zamítli: „Bylo to dost… strašný.“
  • She-Woman: Když Riven aktivovala svou ultinu, sonický výboj síly odhodil všechny kolem ní zpět. Proč jsme to zamítli: „Působilo to jako ‚Hm… teď jsou všichni daleko, a já na ně musím útočit kontaktně.‘“
  • LASERY: Paprsky světla vylétávaly z Rivenina meče pokaždé, když použila nějakou schopnost. Proč jsme to zamítli: „Bylo to prostě moc… tak jsme to vtěsnali do jednoho pohybu.“

Rivenin premiérový hlavní obrázek

Riven byla navržena tak, aby se za ni hrálo jako za postavu z mlátiček – se spoustou komb a rychlých pohybů – a aby mohla rušit animace, což by zapadalo do rámce herního systému. (Navíc je to dobře cvičený noxijský voják, takže je jasné, že ovládá elegantní šerm.) Tu míru, do které mohli hráči rušit Riveniny animace, jsme však nikdy neměli v úmyslu. Riven měla být jen schopná rušit své delší animace jako Q a E, ale tehdejší kódovací systém umožňoval i rušení automatických útoků. „Engine prostě nebyl dobře navržený pro rušení animací,“ říká Xypherous, „ale kdybychom se to rozhodli změnit teď, spíš bychom jí upravili čísla nebo přidali nová komba.“

Noxijská vyhnankyně byla i přes rušení automatických útoků připravená pustit se do duelů ve Žlebu, kde si za tu dobu vybudovala zábavnou hratelnost pro všechny, která spočívá v zuřivém mačkání tlačítek a skuhrání protivníků.

 

POČÁTKY je nový seriál, který podrobně rozebírá vývoj šampionů. Podělte se s námi o názory a pocity na tento seriál a dejte nám vědět, kteří šampioni by vás zajímali nejvíc!

 



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.