fahy hgh
20.
07.2017

Přepracované runy: Svět kolem run

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

V tomto vývojářském blogu se podíváme na věci, jichž se dotknou změny v systému run chystané na předsezónu, a na co všechno jsme museli brát zřetel.

Ahoj! Pokud jste o tom ještě neslyšeli, v nadcházející předsezóně provedeme poměrně velké změny v systému run a specializací. Posledně jsme hovořili o tom, jak budete moci kombinovat runy z různých cest a vytvářet si tak svůj vlastní herní styl.

Tento vývojářský blog se od těch ostatních bude trochu lišit. Od chvíle, kdy jsme celý projekt oznámili, si náš tým s nadšením čte vaše dotazy, nápady a připomínky. V poslední době se vyrojila celá řada různých otázek a naše odpovědi na ně jsou roztroušené po spoustě různých míst. V tomto článku tedy přinášíme souhrnný přehled těch nejčastějších otázek včetně příslušných zevrubných odpovědí.

 

Základní atributy

Jedním z nejčastějších dotazů bylo: „Bude se za mého šampiona hrát stejně i bez atributů, které v současné době získává z run?“

To je skvělá otázka a zároveň věc, se kterou se už nějakou dobu potýkáme. Počáteční atributy mají velký dopad na efektivitu a celkový pocit z nejběžnějších akcí, které se šampionem provádíte. Úvodní fáze hry je náročná: nemáte dost poškození, abyste mohli jednoduše likvidovat poskoky, snažíte se co nejlépe rozdávat poslední zásahy svými slabými a pomalými útoky a many rozhodně nemáte nazbyt. Není to sice žádný univerzální všelék, ale zjistili jsme, že spojením několika různých přístupů dokážeme šampionům účinně vrátit jejich úvodní sílu a pocit ze hry.

Za prvé hodláme přímo upravit základní atributy šampionů. Každé postavě ve hře vylepšíme útočná čísla tak, jak to jejich sada vyžaduje. Tryndamere, Mistr Yi a Yasuo tedy například dostanou bonus k rychlosti útoků, Ahri zase víc síly schopností. Občas toto posílení rozdělíme mezi několik útočných atributů, jindy se budeme soustředit jen na jeden. Každému šampionovi se budeme věnovat individuálně a upravíme mu jeho dárkový balíček tak, aby v něm měl přesně to, co opravdu potřebuje.

Když jsme tyto změny atributů interně testovali, za mnohé šampiony se hned hrálo o poznání lépe. Někteří ovšem potřebují mít možnost používat i specializované sady, při kterých se soustředí jen na úzkou množinu atributů. Kvůli nim jsme začali vytvářet též nové runy, které se zaměřují právě na posilování atributů. Na některé z nich jste se již mohli podívat a na cestě jsou i další.

 

Doranova dýka je experimentální úvodní předmět, který vám dává +12 % k rychlosti útoků, +60 zdraví, +2 životy za zásah a +5 k bonusovému poškození poskokům

A na závěr také zvažujeme, že do hry přidáme nové úvodní předměty, které nabídnou možnost získat při prvnímu nákupu širší škálu atributů. Současná sada úvodních předmětů je dosti omezená, což nám poskytuje spoustu místa k jejímu dalšímu rozvoji. Tato část projektu teprve začala, ale už teď nese velice zajímavé výsledky. Výše uvádíme velice hrubou verzi experimentálního předmětu, který se soustředí na rychlost útoků.

 

Runy s atributy

Hodně z vás se ptalo, zda budete moci své postavě před vstupem do zápasu zvýšit nějaké konkrétní atributy. V současné době již zkoušíme různé runy, které těmto požadavkům ve velké míře vyhoví. Budete si moci zvýšit například tyto hodnoty:

  • Brnění / odolnost vůči magii
  • Zdraví
  • Regenerace zdraví
  • Rychlost útoků
  • Zkrácení přebíjecích dob
  • Útočné poškození / síla schopností (prostřednictvím adaptivního bonusu )
  • Mana
  • Rychlost pohybu

Nenajdete zde úplně všechny atributy. Například nepočítáme s návratem runy, která zkracovala dobu po smrti. A tam, kde s návratem atributů naopak počítáme, se tak snažíme činit nějakým zajímavým způsobem. Například Nekontrolovatelný přidává nejen zvyšující se bonus ke zkrácení přebíjecích dob, ale zároveň také přeměňuje přebytečnou hodnotu tohoto atributu na útočné poškození nebo sílu schopností, což otevírá dveře novým možnostem kombinování výbavy. Tyto dodatečné efekty by vás měly přimět k tomu, abyste o svých atributech začali přemýšlet v novém světle.

Můžeme vás ujistit, že vaše připomínky čteme a bereme je v úvahu, což je vidět na mnohých runách, které momentálně testujeme.

 

Experimentování

Mnozí z vás se také ptali, zda si budete moci v novém systému vytvářet experimentální stránky, a pokud ano, jakým způsobem.

Spousta takovýchto sad se výrazně specializuje na nějaký konkrétní atribut. Často je k vidění například zkrácení přebíjecích dob, rychlost útoků nebo rychlost pohybu, jelikož ty u různých šampionů umožňují používat netradiční, avšak použitelné kombinace vybavení. Jak jsme uvedli v předchozích sekcích, usilovně pracujeme na tom, aby vám nové runy umožňovaly i tyto specializované přístupy. Zároveň však hledáme nové způsoby podpory kreativního experimentování prostřednictvím unikátních efektů a synergií kombinovaných s atributy. A jelikož si budete moci navolit dvě runy ze sekundární cesty, budete mít snadný přístup k volnému prozkoumávání mnoha rozmanitých sad a kombinací run.

Dalším nástrojem pro výrazné rozšíření dostupných možností je nový „adaptivní bonus“ (anglicky). Jeho prostřednictvím mohou příslušné runy podporovat sady s útočným poškozením i silou schopností; samy se na ně totiž automaticky adaptují v závislosti na vašem vybavení (odsud také pochází jeho název). A co je nejlepší, při promyšleném nákupu předmětů se může bonusový atribut v průběhu zápasu změnit, což vám poskytne ještě větší prostor pro kreativitu v úvodní fázi utkání.

Kromě kreativních sad přineseme ovšem i celou řadu nových run, které bude možné kreativně využít samy o sobě. Například Prodej na dluh vám pomůže dosahovat okamžitých, byť finančně náročných nárůstů síly. A s Magickými botami se budete moci soustředit za získání svých základních předmětů, aniž byste si museli lámat hlavu s tím, co si obujete.

 

Kolik?

Na fórech často narážíme na jednu otázku, na kterou lze odpovědět velice snadno: „Kolik run si mohu navolit?“ Stručně řečeno, do zápasu si jich budete moci vzít šest. Čtyři budou pocházet z vaší primární cesty (jedna klíčová a tři další), zbývající další dvě si vyberete ze sekundární cesty. Budete si tedy například moci vzít čtyři runy z cesty Přesnost a dvě z Povzbuzení.

Celkově bude k dispozici pět cest a plánujeme mít dohromady zhruba 60 run. (Poznámka: Toto číslo se může mírně zvýšit nebo snížit v závislosti na potřebách systému.)

 

Vyvažování

Celá tato diskuse by samozřejmě nemohla být kompletní, kdybychom si nepověděli také něco o vyvažování. To je velmi bohaté téma a proces ladění nového systému run teprve započal, ovšem můžeme se podívat na to, jaké jsou v tomto směru naše plány.

Správná rovnováha pro nás představuje vysokou prioritu. Staré runy a specializace byly jedním ze základních kamenů, na kterých stojí celé LoL, a navíc jsme je používali velmi dlouho, tudíž lze očekávat, že se jejich přebudování neobejde bez komplikací. Děláme vše pro to, abychom se na budoucí problémy s vyvažováním připravili a pokud možno jim úplně předešli. Je pro nás tedy velice důležité, aby všechny nové runy měly nějaké páky pro úpravu své síly. U run provádíme všemožné funkční a zátěžové testy, abychom zjistili, jak je postupně posilovat nebo naopak oslabovat bez obav, že bychom tím zničili jejich samotnou identitu. Vaše reakce a otázky nám velkou měrou pomáhají zjistit, co je na konkrétních runách zajímavé (a co naopak není). Navíc také při balancování systému neustále úzce spolupracujeme s týmem pro vyvažování na živých serverech a s testovacím týmem. A na závěr dodejme, že během předsezóny budeme při úpravách a řešení případných problémů postupovat velice rychle, abychom dali vše do pořádku ještě dřív, než začne hodnocená sezóna.

Jedním konkrétním bodem, o kterém se v souvislosti s balancováním často hovoří, je rychlost likvidace vln. Někteří šampioni používají velice specifické stránky, aby dosáhli určité konkrétní hranice pro přesné pobíjení poskoků (obvykle runy se silou schopností na vybraných pozicích za účelem zabíjení magických poskoků). Ačkoliv rušíme jednu pomůcku sloužící k tomuto typu manipulace, jsme si vědomi jeho celkového významu a nabídneme tedy nové nástroje, které bude možné využít místo ní. Konkrétně jde o runy s adaptivním útočným poškozením / silou schopností, jejichž prostřednictvím se můžete pokusit dostat na požadovaný práh. Navíc testujeme další runy pro interakce s poskoky, abyste dokázali dosáhnout příslušné úrovně likvidace vln i jinými způsoby.

 

To, že budeme hledat pro nové runy rovnováhu, neznamená, že by vše mělo zůstat přesně při starém. Chceme však, aby nové možnosti, které vám v LoL nabídneme, byly férové a zábavné, a aby jejich výsledkem byly skvělé herní zážitky.
Jakým způsobem se budete revanšovat hráčům, kteří investovali IB do starého systému run?

Jak se ukazuje, přechod jedné z největších částí ekonomiky IB na bezplatný režim má spoustu vedlejších efektů, které jsme ještě úplně nedoladili. Podrobnější informace bychom vám rádi přinesli nejpozději počátkem září a budeme se snažit, abyste z celého přechodu měli pocit, že se vám dostává férového zacházení. Je to sice složité, ale určitě si s tím poradíme a dáme vám včas vědět.

Prozatím jsme alespoň zveřejnili oznámení ohledně toho, kolik budou stát runy od této chvíle do předsezóny, tak neváhejte a běžte si jej přečíst. (anglicky)

Ještě jednou děkujeme za přečtení tohoto článku! Velice si vážíme diskusí, které s námi na toto téma vedete. A nezapomeňte sledovat Vývojářský koutek (anglicky), ve kterém přineseme další části představení nového systému run.



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.