fahy hgh
22.
06.2017

Stáhněte si partituru

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Zahrajte si skladby ke Camille, Kledovi, Tahm Kenchovi a další.

TÝMOVÁ KOMPOZICE: ZAHRAJTE SI SKLADBY PODLE NOT

My z Riotu máme ohromné štěstí – máme možnost skládat hudbu pro úžasné projekty, inspirativní šampiony a úžasné esportovní turnaje. Píšeme melodie, jež probouzejí různé emoce a dohromady vytvářejí soundrack hodný lásky, kterou cítí hráči k League of Legends.

A občas si vyvolávači přejí naši hudbu vzít a vdechnout těmto notám život vlastními prsty. (Z pohledu skladatelů můžeme říct, že nic člověka nenaplní tak jako poslouchání hudebníků z celého světa, kteří hrají své upravené verze jeho vlastní melodie.) Byli jsme ovšem tak hluboce ponořeni do vytváření nové hudby, že jsme se nijak nepokusili usnadnit vám přístup k dříve vydaným skladbám. Někteří z vás si dali tu ohromnou práci, aby pronikli do našich (občas velice komplexních) výtvorů, a ačkoliv si této nesmírné snahy ceníme, chceme vás oné námahy ušetřit. Rozhodli jsme se tedy s vámi podělit o pár věcí z naší dílny.

Myslíme, že zveřejnění notových záznamů jsme měli udělat už dávno. Takže místo abychom čekali na detailní vyladění všech partitur, rozhodli jsme se vydat jejich hrubé verze, které jsme používali během natáčení.

Jedná se o tytéž partitury, jež používali naši hudebníci, dirigenti, zvukaři a ostatní členové našich týmů. Některé vypadají dobře, jiné působí dojmem, že vznikaly ve spěchu (a taky že ano). Občas narazíte na chyby, další jsou téměř bez vady. Tu a tam došlo během nahrávání ke změnám („Co takhle dát ty trumpety o oktávu níž? Prodloužíme to A na další dvě doby. Cella, dáme to mezzo forte „plus“, ne forte.“), ovšem tyto slovní úpravy nejsou na papírech zachyceny. Pokud něco vypadá divně, poslechněte si finální verzi skladby a schválně zkuste odhalit, co jsme ve studiu změnili!

Do budoucna vám poskytneme i další partitury, ať už v tomto formátu, nebo v nějakém jiném. Zatím vám nemůžeme přesně slíbit, kdy a jak to bude, ale uděláme vše, co bude v našich silách, abychom vám jich nabídli co nejvíce.

Přejeme hodně zábavy!

 

Kled, Hašteřivý dragoun

PARTITURA KLED

Kled je jedním z těch projektů, o jejichž hudebním zpracování jsme měli už od prvního dne naprosto jasno. Rozhodl jsem se pohrát si s velkými kalibry (sekcí velkých žesťů a dřev obohacených o cella), které jsem posadil proti různým bluegrassovým nástrojům (kytary, dobro, mandolína, bendžo atd.).

Kled je sice velice přímočará postava, ale *i tak* jsem se pokusil si s jeho hudbou trochu pohrát, zvlášť s tím, jak se během jednotlivých vět mění způsob tvorby akordů. Žestě a dřeva jsme nahráli samostatně od cell, díky čemuž mohla vyniknout složitost smyčcových partů.

A rád bych využil tuto příležitost k vyjádření vděčnosti za to, že mohu pracovat na hře, kde lze napsat sólo pro tubu! To se dnes opravdu jen tak nevidí!

Ed the Conqureror

 

Camille, Ocelový stín

PARTITURA CAMILLE

Ústřední motiv Camilliny skladby původně vznikl na syntezátoru během zkoušky elektronických textur, ale později jsme jej upravili pro housle. Značná část melodických posunů vznikla pomocí kolečka na klávesnici pro úpravu polohy tónu, což bych asi nikdy nedělal, pokud bych věděl, že se ten part nakonec bude hrát na houslích. Výsledkem je zajímavý a svébytný motiv, který vyjadřuje její skákání a chirurgickou přesnost.

Museli jsme hodně experimentovat při vyladění akustických a elektronických nástrojů, abychom trefili onen kontrast mezi ženou a strojem. V jeden okamžik zněl celý kus trochu jako „PROJEKT“. Velkou část elektronických a motorických prvků v hlasitějších sekcích jsme přepsali pro cello, abychom tak zdůraznili Camillino elitářství a učinili skladbu zajímavější. To nás pak dovedlo i k oné střední, barokně laděné části, jejíž psaní bylo opravdu velice zábavné.

Záměrně jsem z partitury vynechal značky pro tahy smyčcem, protože mě zajímalo, čeho dokážeme při natáčení dosáhnout. Jen jsem v poslední velké sekci volně naznačil pro housle hru na tři struny a požádal houslistu, aby se smyčcem improvizoval s cílem dosáhnout co nejhutnějšího zvuku. Cellistka hrála danou část podobně, jen o oktávu níž.

Velké GG patří Marku Robertsonovi, Davidu Lowovi a Michelle Packmanové za jejich úžasný výkon!

Chemicalseb

 

Tahm Kench, Král řeky

PARTITURA TAHM KENCH

V tomto nástřelu pro kytaru je celý základ Tahm Kenchova motivu. Ta melodie začala ožívat poté, co jsem jednoho odpoledne narazil na malý starý krámek s kytarami a objevil v něm stařičkou kytaru od National Resonator, jakou měl ve 30. letech Robert Johnson. Přísahám, že mě ta mrška pozorovala ze svého háku na zdi a měla svůj vlastní život. Nikdy předtím jsem nehrál technikou slide, ale s touhle kytarou jsem byl jako Ry Cooder (no dobře, ne tak docela :P). Ale stejně to byl zvláštní pocit. Bylo to jako miniaturní Legenda křižovatek, což vlastně vzhledem k Tahmově příběhu dává smysl… když je ten démon a tak vůbec.

Temně laděný doprovod tvoří zprocesované kytary, které vznikly ve spolupráci s Lustmordem (mistrem temné ambientní hudby). O vokály se postaral úžasný Doug Pinnick z King’s X.

ProtoShredanoid

 

Vzestup Demacie

PARTITURA DEMACIA RISING

Tato skladba dává nahlédnout do procesu úprav, k nimž často dochází až po samotném nahrávání. Poté, co jsme si záznam poslechli, jsme se rozhodli odstranit několik taktů z předehry a naopak přidat sólové vokální a cellové party, aby byl výsledek melodičtější a zajímavěji texturovaný. Jedna poznámka na okraj. Zdejší ústřední motiv jsme ve skutečnosti složili pro jiný projekt – pro šampiona, jenž ani nepocházel z Demacie. To se v hudbě stává překvapivě často: během práce na nějakém projektu napíšete melodii, která se vám sice hudebně líbí, ale k danému úkolu se tak docela nehodí. A občas tato zamítnutá dílka dostanou druhou šanci na těch nejméně očekávaných místech.

Scherzo



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.