fahy hgh
04.
10.2017

Tvorba Hvězdných strážkyň

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Jak jsme tvořili nejnovější tým Hvězdných strážkyň.

Když jsme vytvářeli první tým Hvězdných strážkyň, objevovali jsme celý nový vesmír. V druhém kole jsme ale museli zasadit zcela nové postavy do již existujícího světa. Potřebovali jsme, aby byly povědomé, ale zároveň odlišitelné jako samostatný tým. To jsme se pokusili vyjádřit z části trochu temnější minulostí a zbytek pak čistě vizuálně.

Hvězda volá

Loni se Hvězdné strážkyně snažily překonat své osobní neshody, aby se mohly stát týmem, který porazí záporáky a zachrání svět – to je motiv, který spousta hráčů důvěrně zná. „Vsadili jsme na jistotu“, říká vrchní konceptový grafik Paul „Riot Zeronis“ Kwon, „a myslím, že to byl správný způsob, jak představit v LoL zcela nový žánr. Ale letos jsme chtěli více zariskovat a prozkoumat své hranice.“

To z části znamenalo vybrat šampiony, kteří zpestří soupisku Hvězdných strážkyň. „Brali jsme v úvahu, kteří šampioni dávají smysl, co si hráči nejvíc přáli a jak by fungovali jako tým,“ říká produktový manažer Carlos „I am Carlos“ Giffoni. „Ale naším hlavním cílem bylo najít šampiony, kteří se od sebe budou dostatečně lišit.“ Proto byl někdo jako Ezreal, první mužský Hvězdný strážce, téměř očividnou volbou. Syndra dostala roli temnější a záhadnější postavy. K nim jsme přidali léčitelku, pistolnici s horkou hlavou a charismatickou vůdkyni. Druhý tým Hvězdných strážkyň byl připraven na další fázi.

Možné podoby: Ahri, Miss Fortune, Soraka a Syndra

Navrhovat pět skinů naráz je náročné pro kteréhokoli umělce, takže jsme skiny rozdělili mezi několik designérů. Riot Zeronis byl vedoucím vizuálu, takže pomohl ustanovit základní umělecký směr a jazyk tvarů ještě předtím, než jednotliví umělci začali pracovat. Například pěticípá hvězda byla základním symbolem původních Hvězdných strážkyň, ale vývojáři chtěli hvězdu trochu pozměnit, aby od sebe oba týmy odlišily. „Vznikla spousta čmáranic na ubrousky, ale nakonec jsme se rozhodli pro čtyřcípou hvězdu,“ poznamenal Riot Zeronis.

Hvězdy Hvězdných strážkyň

První kontrola návaznosti: Ahri, Miss Fortune a Soraka

Jakmile byl ustanoven obecný design, umělci začali samostatně (z velké části) pracovat na konceptu jednotlivých šampionů. Riot Zeronis pak pravidelně kontroloval všechny probíhající práce a zda splňují kritéria návaznosti, aby zajistil, že všechny skiny zapadají do stejného světa. Díval se na věci jako: Hodí se k sobě jednotlivé barvy? Drží se daného jazyku tvarů? Jsou všechny zlaté odstíny stejné? Jsou některé oblečky příliš podobné nebo příliš odlišné? A, pravděpodobně to nejdůležitější, vypadají skiny hustě samy o sobě a zároveň dávají smysl pospolu?

Každý model pak přemaloval, což v podstatě znamenalo, že překreslil existující koncept, aby pomohl vyřešit všechny problémy s návazností. Pak umělci pokračovali v práci. Během vývoje si tímto procesem prošli více než patnáctkrát. „Možná jsem nad celým procesem příliš přemýšlel – myslím, že jsem to trochu přeháněl,“ přiznává Riot Zeronis.

„Ale vážně, nikdy nenakreslíme to první, co nás napadne, a řekneme ‚Dobrá, pojďme na to! To je ono.‘ Snažíme se dosáhnout kýženého výsledku,“ říká I am Carlos.

Tohle jsou některé z myšlenek a konceptů, podle kterých vznikaly letošní Hvězdné strážkyně.

Temná a tajemná minulost

Koncept Hvězdné strážkyně Syndry

Syndra je ta mazaná uličnice, takže jsme ji záměrně nakreslili tak, aby vyčnívala nad ostatními Strážkyněmi. Její barvy jsou oproti ostatním Hvězdným strážkyním neobvykle temné, temně fialové s purpurovými tóny. I její hvězda je obrácená – zatímco hvězdy ostatních Strážkyň jsou zakřivené směrem ven, ta její je zakřivená směrem dovnitř. „Stále je to čtyřcípá hvězda, ale odchyluje se od jazyka tvarů,“ připomíná Riot Zeronis.

Páska přes oko pak umocňuje její stinné vzezření a natočení vlasů směrem nahoru je dramatické, stejně jako samotná Syndra.

Tenhle konkrétní koncept byl jedním z určujících momentů vývoje Hvězdných strážkyň. Riot Zeronis to nakreslil během prvních fází hledání možných podob a celý tým tím nadchl.

Hrdinný poutník

Konečný koncept Hvězdného strážce Ezreala

Ezreal byl prvním mužským Hvězdným strážcem. Mysleli jsme si, že bude náročné jej navrhnout. Ale ve skutečnosti to bylo velmi přímočaré. „Chtěli jsme z něj udělat krutopřísného moderního hrdinu,“ říká Riot Zeronis. „Hodně jsme čerpali inspiraci z různých anime.“ Například Ezrealův oblek měl vypadat velmi formálně a zdvořile, ale s nádechem modernosti a vysokého fantasy.

Nějakou dobu měl Ezreal pěticípou hvězdu (namísto čtyřcípé), protože více odpovídala jeho příběhu. Býval obyčejným hochem s obyčejným životem na Luxině planetě, ale probudil se, když přišel druhý tým Hvězdných strážkyň… a brzy se zamiloval do zářivé Strážkyně s růžovými vlasy. Pěticípá hvězda zdůraznila jeho příslušnost k domovské planetě a propojila jej s Lux. „Nakonec jsme se ale rozhodli vrátit k čtyřcípé hvězdě, a zachovat tak jednotnost vizuálu se zbytkem týmu,“ objasňuje Riot Zeronis.

 

Poháněna pomstou

Miss Fortune je ta nezkrotná členka týmu s horkou hlavou. Poté, co v bitvě přišla o některé své spolubojovníky, si zvykla bezhlavě se vrhat do bojů, aby pomstila své padlé přátele. S takovou osobností bylo nepochybné, že MF dostane teplou paletu barev, převážně červenou a oranžovou.

První návrhy se snažily najít způsob, jak zabudovat její typický klobouk. Na návrzích se objevovaly barety, čelenky, a dokonce i čarodějnický klobouk. Nakonec jsme ale usoudili, že čapky příliš narušují elegantnost skinu a rozhodli jsme se pro jednodušší řešení v podobě sponek do vlasů.

Možné podoby Hvězdné strážkyně Miss Fortune

Léčit a chránit

Konečný koncept Hvězdné strážkyně Soraky

Hlavní inspirací pro Soraku bylo téma nevinných dívek z anime. „Tyto postavy jsou velmi nevinné, téměř naivní a bývají smutné a tiché,“ vysvětluje Riot Zeronis. Většina z nich má na své kresbě svažující se prvky (jako třeba Shiro z No Game No Life). Soraka má podle tohoto typu uši sklopené dolů a pokleslá křídla.

Její kudrnaté nadýchané vlasy mají připomínat obláčky, a zdůraznit tak její nevinnost a čistotu. První návrhy byly ještě měkčí a nadýchanější, ale museli jsme ubrat, protože ve hře působily rušivě.

Barevné schéma Soraky bylo téměř vždy laděné do bílé, modré a zelené. „Rozhodnutí o barevném schématu bývá většinou přirozené. Odráží emoce,“ říká Riot Zeronis. Klidné, mírumilovné tóny nejvíc odrážely povahu léčitelky.

A jestli vás zarazila hvězda – ano, Soraka byla schválně navržena s osmicípou hvězdou. Ale bližší informace pro tuto chvíli nemáme.

Drsná láska… a třpytky

Hvězdná strážkyně Ahri je vůdkyní letošního týmu, a tedy vyvolená pro legendární skin, takže i její vzhled musel být hvězdnější než hvězdy. Například oblečení všech ostatních Strážkyň je založeno na jedné barvě, ale Ahri má jako první i výraznou sekundární barvu. „Díky tomu vyčnívá, ale také je to uznání pokročilé formy magických dívek,“ objasňuje Riot Zeronis.

Možné podoby Hvězdné strážkyně Ahri

Měli jsme však pochybnosti ohledně barevného schématu, které je u Ahri podobné jako u Hvězdné strážkyně Lux, hlavně proto, že jsou obě vůdkyněmi svých týmů. „Abychom se vyhnuli přílišné podobnosti, zkoušeli jsme u Ahri použít chladnější barvy. Uvažovali jsme: „Co kdyby byla opakem Lux?“ Ale nakonec jsme usoudili, že růžová, broskvová a fialová se k Ahri hodí mnohem víc.

Koncept Hvězdné strážkyně Ahri

A že Ahri nemá fousky bylo těžké, ale cílené rozhodnutí. Fousky Ahri přidávaly na mladí, ale Hvězdná strážkyně Ahri musela být vyzrálejší. Není nutně stará, ale je unavená světem. „Když jsme přidali fousky, neodpovídalo to konceptu. Dokonce jsme zkoušeli nakreslit fousky v jiných barvách, hráli jsme si s hvězdami a dalšími grafickými prvky,“ říká Riot Zeronis. „Ale pokaždé nám připadalo, že neodpovídají eleganci a vyzrálosti skinu.“

A nakonec, protože legendární skiny dostávají i kompletně nové animace, jsme mohli Ahri udělat ještě načechranější a výmluvnější ocasy než dřív. Měli jsme tolik možností. Co kdyby byl každý ocas jinak dlouhý, podobně jako prsty na ruce? Jak by se měly ve hře pohybovat? Co kdyby měla ocasy úplně jiného zvířete? „Nakonec jsme se ale vrátili k tomu, co hráči už dávno znají,“ uzavírá Riot Zeronis.

Jen jsme jim přidali hvězdný svit, třpytky a trochu drzosti.

Studie animace Ahřiných ocasů

 


 

Koncept Hvězdné strážkyně Ahri


Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.