human choroinic gonadotropin
14.
10.2017

Tvorba šampiona: Evelynn, hravá trapička

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Osobnost staré Evelynn byla… trochu matoucí. Jako drsný zabiják vám podřezala krk a zmizela, ještě než první kapka krve dopadla na zem. Ale byla z nějakého důvodu modrá a na profesionální vražedkyni až příliš spoře oděná. Navíc ve světě Runeterry sice byla zabijákem, ale ve hře to nebylo vždy patrné. Nová Evelynn zůstala zabijákem plížícím se stíny, ale je také démonkou. Sukubou. Takovou, co vás učiní velmi, velmi šťastnými… a pak vás rozpáře.

Osobnost staré Evelynn byla… trochu matoucí. Jako drsný zabiják vám podřezala krk a zmizela, ještě než první kapka krve dopadla na zem. Ale byla z nějakého důvodu modrá a na profesionální vražedkyni až příliš spoře oděná. Navíc ve světě Runeterry sice byla zabijákem, ale ve skutečnosti (nebo spíše ve hře) to nebylo vždy patrné.

Nová Evelynn zůstala zabijákem plížícím se stíny, ale je také démonkou. Sukubou. Takovou, co vás učiní velmi, velmi šťastnými… a pak vás rozpáře.

Zrozena z tisíce výkřiků

Evelynn nechce jednoduché cíle, které umřou příliš rychle. Jejím největším potěšením je počíhat si na nic netušící oběť, nechat ji vydechnout úlevou a pak rozdrtit všechny její naděje. „Je komplikovaná,“ říká spisovatel John „JohnODyin“ O‘Bryan. „Evelynn útočí na šťastné lidi, protože má pocit, že mohou víc nabídnout.“ Co je na tom zábavného na tom, když je někdo na dně a už nemá kam klesnout?

 

Koncept Evelynn

Jednoduchá, rychlá smrt přece nestačí. Evelynn své oběti přitahuje příslibem fyzického potěšení. Přivede je na pokraj absolutního štěstí a pak odhalí své pravé záměry. Miluje, jak se naděje v jejich očích pomalu vytrácí a nahrazuje ji agónie. „Bolest pro ni není takovou rozkoší, pokud je jen fyzická,“ vysvětluje konceptový grafik Gem „Lonewingy“ Lim. „Mnohem více ji uspokojí, pokud své oběti může ubližovat i psychicky a emocionálně.“

Evelynn svou oběť p o m a l i č k u mučí, dokud ji zcela nevyčerpá. Ale ani ta nejsladší smrt nedokáže ukojit její hlad. Ještě než tělo vychladne, už se poohlíží po své další oběti. Bude ji pronásledovat. Ukryta ve stínech si počká na chvíli, kdy bude nejzranitelnější. Teprve poté si povolá na pomoc stíny a znovu na sebe vezme lidskou podobu. Evelynn měla staletí, aby dovedla svůj vzhled k dokonalosti. S každou obětí je její svádění rafinovanější a rafinovanější.

Kde se takoví démoni berou? „Věděli jsme, že Evelynn si osvojila chuť způsobovat bolest,“ uvádí JohnODyin. „Takže jsme se zamysleli: ‚Ve kterém bodě v historii Runeterry bylo tolik utrpení, aby vznikl takový démon?‘“ Odpověď byla nasnadě: Evelynn byla zrozena z agónie provázející poslední Runovou válku. Obrovská ztráta a utrpení, kterou si Runeterřané prošli, zrodila mladou démonku, která chce opět prožít ten opojný pocit, a tak pronásleduje jednu oběť za druhou.

Pronásledovat a svést

 

Evelynnino živobytí závisí na její schopnosti přilákat oběť a vzbudit v ní vzrušení a naději. Proto si zvolila lidskou podobu, která jí to umožnovala. „Jestliže je Miss Fortune na stupnici sexy vzhledu 10 z 10, Evelynn by musela být 11. Nic míň si její postava nezaslouží,“ poznamenal Lonewingy. Nadsazené proporce, dramatické pózy, vysoké podpatky – Evelynn se nenechá svou fyzickou formou omezovat.

Raný koncept Evelynn

Už od počátku Evelynn nikdy nebyla navržena oblečená… no, nikdy nebyla oblečená lidsky. Zaprvé, Evelynn není člověk. Je to démonka, která předstírá lidskou podobu, takže raději využívá stíny, které vytvářejí dojem oblečení, než aby se obtěžovala pořizovat si něco tak limitujícího, jako je šatník. A zadruhé, pokud by Evelynn měla oblečení, byla by jen další z generických žen v bikinách, což by příliš nepřispívalo dojmu, že je mocná démonická trapička. Pro Evelynn je vzhled zbraň, ne móda.

Největší výzvou, které jsme při navrhování nové Evelynn čelili, byla její neviditelnost. Chtěli jsme ji zdůraznit jinak, než jen „hej, prostě nechme její postavu po většinu hry téměř průhlednou“. Lonewingy se nejdřív pustil do děsivých, téměř hororových návrhů: pavoučí nohy, popraskaná porcelánová pleť a stíny unikající skrze praskliny, prázdný oční důlek se skrytým třetím okem. „Pak jsme si s týmem řekli: ‚Dobrá, měli bychom se trochu krotit, aby hráči mohli mít stále pocit, že hrají za atraktivní sukubu,‘“ přiznává Lonewingy.

Možné podoby Evelynn

 

Koncept Démonického stínu

Evelynnina neviditelná podoba (nebo démonský stín) je odrazem toho, jak ve skutečnosti vypadá. Ale ne úplně. Je to podoba, kterou na sebe bere, když ve stínech číhá na svou další hračku. Nebyl důvod, aby Evelynn v temnotě skrývala své šlahouny nebo růžky – může se skrývat ve stínech a vyčkávat, až bude její oběť nejzranitelnější. Teprve poté se zjeví jako krásná žena. „Chtěl jsem, aby stínová podoba Evelynn vyvolávala pocit, že jste stínoví lovci na stopě své kořisti,“ objasňuje Lonewingy.

 

Moje rozkoš, tvoje bolest

 

Pravděpodobně nejikoničtější součástí Evelynniny výbavy je její dlouhodobá kamufláž. Tato mechanika byla ve většině situací docela férová, ale ukázalo se, že pro džunglery je natolik frustrující, že Evelynn byla pro dobro všech z džungle vyhnána. Pro džunglery ale byla její trvalá neviditelnost natolik přitažlivá, že fanoušci Evelynn vždycky našli způsob, jak za ni hrát (pamatujete na Uděřit + Oživení?). Takže bylo jasné, že Evelynn v džungli zůstane bez ohledu na to, jestli je silná. „Věděli jsme, že tohle hráči opravdu chtějí, takže jsme se snažili najít způsob, jak ji do hry zapracovat tak, aby vyhovovala všem,“ říká herní designér Stash „RiotStashu“ Chelluck.

Největším problémem trvalé neviditelnosti v džungli bylo, že pohyb takového šampiona se velmi obtížně sledoval. Prvotní návrhy Evelynniny neviditelnosti se vyvinuly kolem nutnosti poskytnout nepřátelům nějaké vodítko. Například jedním z návrhů byl oblak, který pokrýval zhruba čtvrtinu mapy. Ten se pohyboval po předem určené trase a byl viditelný na minimapě. Pokud se Evelynn skrývala v tomto oblaku, byla neviditelná. Mimo něj ale už ne. „Podobné mechaniky byly příliš omezující,“ uznává RiotStashu. „Byla spousta drobností, kolem kterých se dalo hrát, ale žádná nebyla uspokojivá.“

Studie Evelynniných animací

 

Abychom se vyhnuli hře o získávání informací, dali jsme Evelynn její neviditelnost až na šesté úrovni. To hráčům umožní položit totemy, farmit a hrát agresivně, aniž by na druhé úrovni paranoidně očekávali návštěvu neviditelné Evelynn. Ale jakmile Evelynn dosáhne šesté úrovně, žádný džungler (nebo tahoun) není před jejími démonickými stíny v bezpečí.

Zbytek její výbavy byl pak navržen tak, aby vyvážil její silné stránky zabijáka s dlouhodobou neviditelností, ale stále jí umožňoval přepadávat hráče. Například její W cíl označí, takže nepřítel ví, že je někde poblíž. Ale pokud se nestihne během 2,5 sekund stáhnout, Evelynn jej útokem okouzlí. Navíc, celé to působí opravdu… jako Evelynn. Když vám zašeptá do ouška, obrazovka zrůžoví. A vy můžete jen hádat, jestli přichází od řeky, nebo se schovává v keři.

Nebo vám možná stojí přímo za zády.

 



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.