human choroinic gonadotropin
08.
10.2017

Vývoj: Aktualizace misí

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Co fungovalo, co ne a co přijde dál.

Ahoj lidi! Jmenuji se Riot_Mort a jsem jeden z herních designérů, kteří pracovali na festivalových misích! Od spuštění systému jsme vyzkoušeli řadu různých typů misí. Rádi bychom se s vámi podělili o naše nejdůležitější poznatky, potíže a také o vizi, kam chceme dál směřovat.

I pro nás je to nová zkušenost, a přestože mise mohou do LoL přinést spoustu super věcí a ozvláštnit festivaly, naprosto si uvědomujeme, že toho můžeme i spoustu pokazit. Co jste zatím viděli, a nějakou dobu ještě vídat budete, jsou především experimenty, abychom zjistili, co funguje (a co ne). Vaši zpětnou vazbu bereme velmi vážně a sledujeme všechny aspekty festivalových misí, abychom zjistili, co můžeme vylepšit.

 

Mise – co fungovalo a co ne

 

Hraní konkrétních režimů

 

Co nefungovalo:

Potlačení Chaosu:
Vyhraj 1 zápas v ARAMu s ikonou Řádu.

Mise mohou podpořit hráče, aby vyzkoušeli nové věci, což byl jeden z našich cílů. Nicméně tlačit vás do různých herních režimů bylo pro spoustu z vás přes čáru. Chceme, abyste se u her bavili, a většina z vás se nejvíc baví ve Vyvolávačově žlebu.

 

Co fungovalo:

Úroveň 1 – Zaplň Prázdnotu:
Vyhraj tři zápasy ve Vyvolávačově žlebu, v každém z nich získej 10 000 zlaťáků.

Myslíme si, že upřednostňovat u misí Vyvolávačův žleb je správná cesta. Takže do budoucna chceme většinu misí cílit na Vyvolávačův žleb nebo půjdeme cestou obecných misí, které budete moci splnit na kterékoli mapě (jako například získat 30 asistencí na kterékoli mapě).

Počátek hvězdy:
Odehraj jeden zápas v režimu Invaze: Normální nebo Masakr.

Jedinou výjimkou jsou obměňované herní režimy, protože jsou časově omezené. Možnost vytvořit zábavné mise kolem festivalů jako byly Hvězdné strážkyně a režim Invaze je jednou z největších výhod misí. Mohli jsme vás odměnit za účast a zároveň vytvořit zajímavé výzvy, takže se k tomuto typu misí budeme vracet.

 

Hraní konkrétních rolí/šampionů

 

Co nefungovalo:

Úroveň 2 – Ať trpí:
Zabij 600 poskoků.
Vyhraj čtyři zápasy ve Vyvolávačově žlebu, ve kterých zabiješ 100 poskoků.

Věděli jsme, že s takovými misemi musíme být opatrní. Výše uvedená mise byla splnitelná pro každou z rolí – kromě podpory. Nepočítali jsme s tím, jak moc se někteří z vás brání hrát jinou roli než svou hlavní. U téhle mise si spousta podpor řekla: „No dobrá, vypadá to, že tuhle misi prostě nesplním,“ a to jsme nechtěli. V budoucnu si budeme dávat pozor na to, jak často budeme spouštět podobné mise, ale máme v plánu i pár vylepšení.

ZÁVĚREČNÝ BOSS! Veigar:
Vyhraj jeden automaticky sestavený zápas, kterého se v libovolném týmu zúčastní Veigar.

Pořád nás zajímají mise, které podporují hru za konkrétního šampiona, protože máme pocit, že tyhle mise mají velký potenciál, ale musíme s nimi nakládat opatrně. Dokonce i mise jako ta výše zmíněná, ve kterých daného šampiona hrát nemusíte, přinesly víc problémů, než jsme čekali.

Někteří z vás navrhovali například přidat mise pro šampiony, které máte na 7. úrovni. I my máme v rukávu pár nápadů, jak udělat mise s konkrétním šampionem zajímavější. Musíme je jen vyzkoušet a zjistit, který způsob bude nejlepší.

 

Co fungovalo:

Výroba:
Není-li uvedeno jinak, dokonči následující úkoly za Ornna:
Vyhraj 2 zápasy za Ornna, s ním nebo proti němu.
Vyrob 15 předmětů.
Přesměruj třikrát Ornnova lávového berana na nepřátele.

Počátek hvězdy: Odehraj jeden zápas v režimu Invaze: Normální nebo Masakr.

Líbí se nám možnost využít systém, abychom vás motivovali zkoušet nové věci. S vydáním nových šampionů, jako byli Kayn a Ornn, jsme dostali výbornou příležitost odměnit vás za to, že si šampiony vyzkoušíte. Kaynovy mise se ukázaly jako poměrně těžké a pořád si nejsme jistí, jestli bylo dobré dát mise i těm hráčům, které daný šampion příliš nezajímal. Myslíme si, že Ornnovy mise dopadly mnohem lépe, protože se snažily podpořit hráče, aby vyzkoušeli různé aspekty nového šampiona.

Rádi bychom tímto směrem pokračovali, protože tak můžeme motivovat hráče, aby si vyzkoušeli šampiona, kterého ještě nehráli. Kdo ví, třeba si takto zamilujete nového hrdinu!

 

Hraní v předem sestavené pětičlenné skupině

 

Co fungovalo a co ne:

VYSOKÁ OBTÍŽNOST – Zkouška Strážkyň:
Vyhraj zápas v režimu Invaze: Masakr v předem sestavené pětičlenné skupině, kde NEBUDOU:
Střelec: NE Jinx, Ezreal nebo Miss Fortune
Mág: NE Ahri, Lux nebo Syndra
Pomocná role: NE Poppy, Janna, Lulu nebo Soraka

Úroveň 2 – Ať trpí:
Zabij 600 poskoků.
Vyhraj čtyři zápasy ve Vyvolávačově žlebu, ve kterých zabiješ 100 poskoků.

Věděli jsme, že takové mise budou rozporuplné. Rozhodně soucítíme s hráči, kteří hrávají sami, a chápeme, že s každou misí pro pětičlenné skupiny tak trochu opomíjíme sólové hráče, protože ti nemohou vždy misi splnit.

Našim cílem bylo vytvořit něco pamětihodného pro hráče, kteří hrávají v pěti. Jen málokterá zkušenost je stejně nezapomenutelná jako překonání výzvy s partou kamarádů. To bylo vždy součástí LoL a my jsme chtěli tento aspekt trochu ozvláštnit.

U Hvězdných strážkyň jsme si dávali pozor, abychom hráčům umožnili přirozeně dosáhnout těžkých výzev. Obávali jsme se, že by to mohlo negativně ovlivnit výběr šampionů, protože s náhodnými spoluhráči je mnohem těžší dosáhnout takového cíle – ve výběru šampionů není dost času dohodnout se na kompozici a kdo bude hrát co. Ale protože jsme slyšeli spoustu připomínek od sólových hráčů, přehodnotili jsme své rozhodnutí a příště se to pokusíme udělat lépe. Je těžké zkoordinovat skupinu samostatných hráčů, takže pokud uspějí, měli by být odměněni.

Chápeme, že sólo hráči se pak cítí opomíjeni, a rozhodně přemýšlíme, jak se tomu vyhnout. Prozatím to znamená, že za tento typ misí nebude exkluzivní odměna, možná snad jen ikona vyvolávače, pro oslavu tak úžasného úspěchu. Získat S v Invazi: Masakr bylo drsné. Nebylo našim cílem, aby každý hráč splnil všechny mise, ale spíše aby každý hráč měl k dispozici vše, co mohl pro splnění mise potřebovat.

Týmová práce – Boj zblízka:
Vyhraj zápas, ve kterém nebudeš mít v týmu žádného šampiona bojujícího na dálku.
Aktivní pouze v automaticky sestavovaných PvP zápasech v rámci předem sestavené 5členné skupiny

U nových misí pro pětičlenné skupiny v rámci MS jsme se snažili vytvořit zajímavé mise pro předem sestavené skupiny bez exkluzivní odměny. Tyto mise jsou navrženy tak, aby se pětičlenné týmy mohly rozhodnout, zda výzvu přijmou a splní.

To se už teď děje často zcela přirozeně (hráči skládají například yordlí týmy nebo týmy Hvězdných strážkyň), takže jsem přesvědčeni, že by to mohla být zábava. Obecně nechceme, aby mise narušovaly hry, ale pokud je tým ochoten to vyzkoušet, rádi je podpoříme. Nicméně budeme pozorně sledovat vaše reakce a jestli se vám budou tyhle typy misí zamlouvat.

 

Nutnost vyhrát nebo dosáhnout cílů

 

Co nefungovalo:

Padouši jsou nejlepší!:
Vyhraj jeden automaticky sestavený zápas.

Chtít po vás, abyste vyhráli hru, je trochu zbytečné. O to se přece snažíte vždycky, ne? Právě proto je u podobně binárních úkolů případná prohra ještě víc frustrující. Taková podivná mise pak vůbec nepomáhá, pokud hráč čelí sérii proher. Tomu se chceme vyhnout, ale zároveň pořád chceme motivovat k výhrám, protože o to by v LoL mělo jít především. Prozatím takové mise úplně nezrušíme, ale rozhodně se chceme podívat na to, jak zmírnit frustraci z prohry, pokud nemáte zrovna svůj den.

 

Co fungovalo:

 

Mise splnitelné napříč více hrami.

„Medik“:
Získej 10 zářezů v automaticky sestavených PvP zápasech.
Získej 25 asistencí v automaticky sestavených PvP zápasech.

Takové mise byly opravdu dobré. Požadovaly po hráčích to, co je pro LoL tak jako tak důležité, a navíc umožňovaly postup bez ohledu na výsledek zápasu. Je skvělý pocit, když sledujete rostoucí ukazatel postupu, ale také je dobré, pokud trvá pár her, než jej naplníte úplně. Do budoucna očekávejte takových misí víc!

 

Mise, které plníte spolu s týmem.

Aliance harmonie:
Zabij se svým týmem 400 poskoků v 1 zápasu s ikonou Řádu.

Tyto mise vás netlačí do určitých rolí, ale místo toho vás vyzývají k týmové spolupráci na něčem, co už vlastně děláte. Takže všichni musí spolupracovat, aby vyhráli – a o tom celé LoL je. Do budoucna očekávejte víc i takových misí.

 

Plánované vylepšení misí

Takže na základě těchto informací jsme začali pracovat na úpravách a vylepšeních, které udělají mise ještě zábavnější a zajímavější.

 

Více typů klíčových úkolů

S příchodem MS 2017 máme hromady příležitostí, jak vytvořit nové mise, které by zahrnovaly více klíčových objektivů. Věci jako draci, pokládání totemů a pořizování předmětů jsou jen zlomkem úkolů v misích, které ještě uvidíte. Myslíme si, že bychom mohli brzy vyzkoušet více druhů misí (a doufáme, že budou mít úspěch).

 

Mise s možností volby

Jak už jsme zmiňovali, chceme dát hráčům možnost plnit úkoly, které budou odpovídat jejich stylu a volbám. Na základě toho zvažujeme více misí, které by obsahovaly možnost NEBO, takže se můžete rozhodnout pro jednu z předložených možností a nenutit se do něčeho, co vlastně dělat nechcete.

Například:Zabij 500 poskoků/monster –NEBO– získej 30 asistencí.

V tomto případě, pokud hrajete v lajně, není problém misi splnit zabíjením poskoků. Ale i hráči podpory budou mít možnost misi splnit, aniž by museli kvůli konkrétní misi odehrát hru jako ADC. To by nám mělo umožnit vytvořit i více unikátních typů misí.

 

Rychlejší postup misí při výhře

Jak jsme zmiňovali, mise, kde jde jen o výhru, jsou hodně binární. Myslíme si, že to jde udělat lépe, takže si pohráváme s myšlenkou na misi, kdy výhra je důležitá, ale budete postupovat i v případě prohry.

NapříkladZískej 100 asistencí. Hry, které vyhraješ, se počítají dvojnásob.

Pokud v tomto případě získáte 15 asistencí a vyhrajete, dostanete celkem 30 bodů – a to je super. Pokud prohrajete, dostanete bodů 15. Takže série proher nebude tolik frustrující, ale pořád je lepší vyhrát (jako obvykle).

 

Na závěr se podívejme na odměny.

Jedním z problému misí je, že odměny za jejich splnění hráčům často nestojí za strávený čas a námahu. To je něco, co bereme velmi vážně, a chceme se v tomto směru polepšit. Připouštíme, že naším cílem bylo nejdříve vás seznámit s misemi a festivaly. Dalším krokem bude vytvořit lepší odměny.

Z našeho pohledu existují tři typy odměn:

Běžná odměna: To je běžná mise, jako jsme viděli v minulosti u festivalových misí. Mise, které zaberou jednu nebo více her, jsou běžně odměněny například:

  • Žetony, které mohou být dále použity v kořisti podobně jako bedny
  • Modrá esence
  • Ikony vyvolávače
  • A v budoucnu: ZK do nového systému úrovní

Odměny za oddanost: Tyto odměny dávají najevo aktivní účast na festivalu, takže jich dosáhli pouze ti, kdo hráli často a zvládli splnit řadu misí. Mělo by jít o něco super a jedinečného, co by mohl získat každý, kdo do hry investoval trochu času. Věci jako:

  • Speciální ikony vyvolávače
  • Gesta
  • Rámeček načítací obrazovky pro skin
  • Skin totemů

Odměna za dovednost: To byly odměny za opravdu těžké výzvy. Naznačují, že jen hrstka z vás byla schopna překonat extrémní výzvy, a tedy máte plné právo se chlubit tím, jak úžasní jste. U tohoto typu misí je nutné opatrné dávkování, aby nebyly příliš často, ale jakmile takovou misi spustíme, chceme si být jistí, že odměna bude stát za to. V tuto chvíli přemýšlíme, jakým směrem se chceme u tohoto typu misí vydat, a rádi si poslechneme vaše nápady.

Obecně vás chceme pomocí misí motivovat k novým zážitkům a výzvám. Když misi dokončíte, měli byste mít pocit zadostiučinění a být na sebe pyšní – a také dostat něco, co vám tento významný úspěch připomene. Doufáme, že se nám to podaří.

Máte-li nějaké otázky nebo připomínky, rádi si je poslechneme (opravdu).



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.