fahy hgh
14.
06.2017

Vývoj: O pojmenovávání skinů

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Jak dáváme jména novým skinům?

Boží pěst Lee Sin, Ničitel světa Nasus, Ryze Bělovousý… jak všechny tyto skiny přišly ke svým jménům? Ahoj! Jmenuji se Mai „kantayams“ Koythong a jsem scenárista pracující na skinech, herních režimech a systémech kořisti a výroby. Scenáristé jsou zodpovědní za takové věci, jako je ladění našich propagačních materiálů, ale také pomáháme s pojmenováváním skinů!

To může probíhat snadno a rychle. „Ten název zní takhle, dobrý? Dobrý.“ Jindy však může finalizace trvat celé týdny. Je to proces, který neustále zlepšujeme, takže nemáme žádnou dokonalou metodu, jak se dostat z bodu A do bodu B. Vzhledem k tomu je zde pár zajímavých věcí, které se v průběhu procesu objeví.

 

Co je po jméně?

Než se skin pojmenuje, produktové týmy (lidé, kteří na tom skinu opravdu pracují) začnou s koncepty a definicí klíčových rysů, které udávají směr vzhledu a příběhu daného skinu. Tyto „produktové pilíře“ představují pro umělce způsob, jak se v průběhu vývoje skinu ohlédnout zpět a zjistit, jestli stále splňují vytyčené tematické cíle. Také slouží jako tvůrčí maják pro lidi ve vydavatelském týmu, a to včetně scenáristů.

Produktové pilíře Ničitelů světa

 

Jak vymýšlet jména?

Než začneme navrhovat jména, musíme zjistit, které kritérium je pro daný skin nejdůležitější. Měl by být název především takový, aby se snadno překládal do jiných jazyků (Milovník piva Brolaf je přímočarý, ale Brolaf má kulturní nuance)? Nebo by název měl být co možná nejkrutopřísnější (takže jen Brolaf)? Po tomto rozhodnutí je dobré, když scenáristé vlezou do hlavy lidem, kteří na produktu dělají, aby měli jistotu, že jedeme všichni na stejné vlně a že si nevymýšlíme nic samostatně. Někdy kvůli názvům uspořádáme brainstorming a pozveme produktové týmy, aby předhazovaly své nápady na to, co by podle nich k danému týmu sedělo.

Návrhy pro Sira Kleda

V případě, že se rozhodneme rozšířit existující sérii skinů a našli jsme šampiona, který do ní zapadá (např. PROJEKT: Ashe), je tohle setkání mnohem snazší (kratší a možná i zbytečné).

Po brainstormingu se scenárista uchýlí zpět ke svému stolu a dumá nad předloženými návrhy. Může mu pomoct, když se zeptá kolegy, co si o tom myslí, anebo se obrátí na scenáristy z jiných týmů, jestli je daná tematika nebude zajímat.

Konzultace s ostatními členy týmů ohledně Ryze Bělovousého

Scenárista pak pár návrhů doporučí vedoucímu produktového týmu na základě kritérií, na kterých se všichni dohodnou před názvovým brainstormingem.

Vezměme si na příklad premiérové skiny Xayi a Rakana. Ty (stejně jako nový skin Mistra Yi) existují ve stejné tematice jako Kosmický Kassadin, takže jejich zástupná jména byli Kosmická Xayah a Kosmický Rakan. I když jejich jména dávala jasně najevo, že tyto nové skiny žijí ve stejném alternativním vesmíru, neevokovali správný pocit; ani u jednoho z těchto šampionů tak nějak nedávalo smysl, když jsme je zařadili mezi „kosmické“. Místo toho jsme chtěli najít název, který 1) měl jasnou návaznost na kosmickou řadu skinů a 2) poukazoval na vztah mezi Rakanem a Xayou.

Kolega spisovatel Bill „Bilby“ Barteldes zkoumal rámec „Kosmický + to-co-šampion-dělá“ a zvažoval názvy jako Kosmická lovkyně Xayah nebo Kosmický strážce Rakan. Ty byly informativní a samy o sobě evokovaly to, co měly, ale tyto názvy nevyjadřovaly jedinečný vztah mezi Xayou a Rakanem, takže Bilby se vrátil k rýsovacímu prknu.

Co kdybychom použili Jitřenka Rakan a Večernice Xayah? Anebo třeba Rozbřeskový Rakan a Soumračná Xayah? Tyto názvy zněly i působily evokativně, ale zase se z nich vytratila ta kosmičnost. Když jsme tyto věci, které se nám na těchto názvech líbily, použili na širší rámec „Kosmický + titul“, dostali jsme finální jména: Rakan Vesmírného úsvitu a Xayah Vesmírného soumraku.

Když se to vedoucímu produktového týmu líbí a tým právníků proti tomu také nic nenamítá, co se týče věcí jako narušení jiného duševního vlastnictví, je název prohlášený za finální a může se začít s jeho integrací do hry.

 

Zrodil se název… Ale počkat

Často se stane, že pojmenování skinu jde hladce, ale občas to může působit jako procházka džunglí plnou Teemových houbiček. Mezi způsoby, jak se tyto zádrhely můžou projevit, patří lokalizace a námitky na poslední chvíli.

Lokalizace: Scenáristé musí myslet na to, jak se bude název překládat v různých regionech. Jelikož LoL se hraje po celém světě, není možné, aby názvy skinů dávaly smysl jen v angličtině. Takže se ptáme expertů na lokalizaci.

Předběžný název sdělíme ostatním regionům a požádáme je, aby se ozvaly s otázkami či obavami ohledně kontextu či srozumitelnosti názvu. Někdy překlad všem regionům vyhovuje:

Korea nadšeně schválila Ďáblíka Teema

 

A někdy… zavlaje velký a rudý prapor.

Brazílie namítá proti překladu skinů Program (nakonec zvolili variantu Cibernética)

 

Námitky na poslední chvíli: I když vedoucí produktu a právníci nový název požehnají a scenárista ho integroval do hry, může se pořád ještě objevit námitka na poslední chvíli. Když je dost závažná, spisovatel soubor stáhne a vytasí se s novým názvem.

Oddělení záruky kvality zachraňuje Kravičku Alistara

 

Koloběh se opakuje

A to je zhruba všechno! Tento proces opakujeme u všech tematik, na kterých pracujeme, a doufáme,, že než se dostane k vám, bude název dávat smysl i vám. Na závěr si vyhradíme chvilku a připomeneme si pár názvů skinů, které nakonec světlo světa nespatřily:

 

Zamítnuté názvy skinů



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.