human choroinic gonadotropin
16.
06.2017

Zeptej se Riotu: Yasuo dostává zákaz

   Autor: Kr.Pa.   Rubriky: Aktuality, Hlavni, Novinky

Do hloubky o skóre za výhled, o četnosti Yasuových zákazů a o tom, jak hledáme dabingové herce.

Takže Yasuo dostává zákaz skoro v každé hře. Co Riot vzkáže lidem, kteří za něj rádi hrají?

Upřímně? Yasuo je bourák. Je to smrtící postava à la ronin, která ve hře dokáže provádět úžasné chvaty, vrhne se kamkoliv a rozseká cokoliv a zanechá po sobě jen chaos… teda minimálně když je v nepřátelském týmu. Máme radost, že jsme vytvořili postavu, za kterou lidi tak rádi hrají, ale také nás mrzí, že jsme ho kvůli té oblibě vlastně vyřadili ze hry.

Chtěli bychom, abyste za Yasua mohli hrát. Okamžiky, když se vrhá od jednoho poskoka k druhému a jen o vlásek uniká smrti, nebo když získá pětizářez díky zásahu 5 lidí svou ultimátkou, jsou opravdu uspokojivé a vzrušující – jen se chceme ujistit, že to provádí způsobem, ze kterého budou protivníci mít pocit, že během souboje s ním měli šanci udělat nějaké významné rozhodnutí.

Četnost jeho zákazů bychom mohli jednoduše snížit tím, že bychom se soustředili na jeho hrubou sílu, ale to by nejspíš znamenalo, že by musel být natolik slabý, že by to pro hráče za Yasua vlastně byla VELKÁ nevýhoda – a ohrožovalo by to jeho celkovou osobnost. Čím výše vyšplháte, tím větší má Yasuo problémy, aby byl schopným šampionem, a četnost jeho hraní je z větší části odvozená od hráčů, kteří do něj investují čas, aby se za něj naučili dokonale hrát (a ani tehdy se nedočkají odměny v podobě typické četnosti výher, jakou byste očekávali).

Dobrým důkazem toho je jeho přítomnost na profi scéně:

  • 2016: 19 výběrů, 1 zákaz (pro srovnání, Nidalee měla 404 výběrů a 930 zákazů)
  • 2017 1 výběr, 1 zákaz

* Přestože tato čísla rozhodně nejsou nijak průkazná ani nenaznačují nějaký problém, je to zajímavá poznámka o tom, že v tom nejsoutěžnějším prostředí má Yasuo problémy najít si své místo ve Žlebu.

Domníváme se, že kdybychom ho chtěli dostat do stavu, kdy bude schopný a kdy nebude nutné ho zakazovat, museli bychom upravit víc než jen čísla. Už teď byl dost vysoko na seznamu šampionů, u kterých jsme chtěli zvážit možnou aktualizaci schopností (jako např. Rek’Sai, Kindred, Heimer atd.), a díky vydání 10 zákazů se přesunul vedle pár kolegů, jako jsou LeBlanc a Azir.

Chci zdůraznit, že jsme s tímto průzkumem ještě nezačali, neboť právě děláme na jiných projektech, ale v následujících týdnech si o něm popovídáme. Očekávám, že až s ním skončíme, bude Yasuo vypadat a působit dost podobně jako teď, ale síla jeho sady se trochu změní, aby protivníkům poskytl příležitost pro rozhodování, a zároveň si zachová velkou část toho mrštného šermíře, kterým je dnes. Opakuji, že máme radost, že Yasuo je šampion, kterého si lidé, co za něj hrají, mohou oblíbit. Teď jen musíme najít spravedlivý způsob, jak by jeho protivníci mohli přijmout svůj osud, až je svým mečem zbaví posledního dechu.

Moc by nás zajímaly vaše názory na toto téma! Co se vám na hraní za Yasua líbí? Co se vám na hraní proti Yasuovi nelíbí? Napište nám to do komentářů!

Riot Asyrite, vedoucí producent týmu herního systému na živých serverech

Jak funguje nové skóre za výhled na mapu?

Nedávno jsme to vysvětlovali dost podrobně na fórech (odpověď do hloubky najdete tady (anglicky)), ale zde je výtah těch hlavních bodů:

Skóre za výhled na mapu je přibližné měření přínosu k výhledu na mapu v zápase a lze ho odhadem spočítat jako „zhruba 1 bod za každou minutu životnosti totemu, kterou poskytnu/odepřu).“ Tato hodnota bývá v rozmezí 5–150.

Takže pokud máte na konci zápasu skóre za výhled na mapu 121, můžete zhruba říct, že „můj přínos k tomuto zápasu měl hodnotu asi 2 hodin životnosti totemů.“ Toto číslo pochází ze tří hlavních zdrojů:

  • Poskytnutá životnost totemů: Každá minuta životnosti totemů, kterou poskytnete umístěním totemů, vám dá 1 bod (může dávat i zlomky bodů). U tohoto skóre existují velké modifikátory, viz „Modifikátory poskytnuté životnosti totemů“ níže.
  • Odepřená životnost totemů: Když sejmete totem (získáte zlaťáky za zničení totemu), získáte 1 bod za každou minutu životnosti, která totemu zbývala (u permanentních totemů se počítá 1,5 minuty zbývající životnosti).
  • Mechanismy s výhledem na mapu: Různé mechanismy poskytující výhled na mapu mají základní skóre při použití (většinou 0,1 až 0,5) a také mohou dávat bonusové body, pokud odhalí neviděné šampiony či epické příšery (většinou 0,1 až 1,0). Sem patří Věštcův květ, aktivace talismanu, umístění totemů, krabův totem, Ashina Jestřábí střela, Kalistin Strážce a Quinniny Zbystřené smysly. Jestřábí střela, která odhalí celý pokus o barona, vám přidá víc bodů než Quinnino W, které neodhalí nic (ale přesto nějaké body přidá).

Typické skóre za výhled na mapu mohou být jednociferné (krátké zápasy, kde se talismany moc dobře nepoužívají) i přes stovku (v dlouhých zápasech s neustálým používáním Zřících kamenů). Obecně vzato mají v krátkých zápasech navrch džungleři soustředící se na výhled na mapu, zatímco v dlouhých zase podpory se Zřícím kamenem.

Existuje zde spousta menších pravidel a modifikátorů (připomínáme hloubkový rozbor v kompletním článku na fóru (anglicky)), ale tohle jsou základy!

Meddler, vedoucí designér herního systému

Jak vybíráte dabingové herce u nových šampionů?

Když hledáme hlas nového šampiona, většinou se zahloubáme do toho, kým by tento šampion měl být. Každá podskupina (v rámci týmu pro šampiony) má vlastního spisovatele, který odpovídá za tlukoucí srdce jejich šampiona. Ten pak pomáhá odpovídat na následující otázky své podskupiny: Kam tento šampion na Runeterře patří? Díky čemu je jedinečný? Jak se za něj hraje? A hlavně, co si myslí o šťávě z houbiček? Až dokážeme říct, že máme víc odpovědí než otázek, začneme hledat šampionův hlas.

Pátrání začíná se životopisem a scénářem od našeho spisovatele. Životopis často skýtá určitý kontext pro herce a způsob, jak pochopit šampionovu motivaci, zatímco scénář je přímo to, co bude herec na konkurzu číst. Až tyto materiály napíšeme, obrátíme se na dabingový tým Riotu, který začne pátrat. Začínáme tím, že tyto materiály rozesíláme do různých talentových agentur, které zastupují herce, jež hledáme. Za pár dní nám z agentur začnou chodit audio soubory. Když tyto konkurzní soubory posloucháme, většinou nás přitahují herci, kteří představují silnou volbu a přesvědčivou vizi. To jsou ti, kteří vynikají jakožto potenciální možnost pro nového šampiona.

Z té hromady konkurzů dáme dohromady seznam pěti až deseti herců, kteří by mohli být tím hlasem, který hledáme. Je důležité, aby každý herec z tohoto seznamu dodával šampionovi něco jedinečného. Pak tyto herce pozveme na konkurz s režisérem. Tady s každým hercem strávíme trochu víc času a navedeme je k tomu, co bychom od nich chtěli ve studiu slyšet.

Když si řízené konkurzy poslechneme a vybereme si výkon, který se nám líbil, spisovatel, zvukový designér a dabingový producent začnou dávat dohromady prezentaci pro tým, který na šampionovi pracuje. Tato prezentace zahrnuje pár oblíbených replik od herce z řízeného konkurzu a také první pokus o zpracování šampionova hlasu. Když je to hotové, je čas ukázat zbytku týmu, na čem pracujeme a kdo by podle nás mohl být hlasem našeho nového šampiona. Když se jim to líbí, jdeme dál. Když se nám to nepovedlo, pak to zkusíme znovu, dokud to nebude sedět.

Diggity Jones, vrchní producent, skupina dabingové infrastruktury



Zanech odpověď.

Musíš se příhlásit pro vložení komentáře.