Ahoj!
V této aktualizaci se vracíme ke změnám, které jsme provedli dříve během této sezóny, a kontrolujeme, jak si ve výsledku vedly. V souvislosti s tím oslabujeme džunglerku Morganu, jejíž posílení z předchozí aktualizace zafungovalo až příliš efektivně a odlákalo ji od jejích primárních rolí. Také trochu pomáháme Ryzovi, kterého moc nepotěšily změny u předmětů.
Dále jsme upravili dva šampiony, kteří až příliš často používají dva předměty – konkrétně se jedná o Sennu s Pěstnicí ledového plamene a Mistra Yi se Soumračnou čepelí. Nechceme, aby u některých postav vznikl dojem, že jsou pro ně některé předměty nepostradatelné, ani motivovat šampiony ke způsobu hry, který neodpovídá jejich celkovému ladění. Následující změny by jim proto měly přidat bohatší výběr mytických předmětů a víc zaostřit jejich identitu a herní styl.
Třešničkou na inhibitoru je návrat režimu Nexus Blitz, který je lepší než kdy dříve a má svou vlastní bohatou sadu balančních změn.
A to je všechno, přátelé! Uvidíme se zase příště.
Projděte tímto portálem k poznámkám k aktualizaci pro TFT, ve kterém vám soupeř nikdy nezakáže vašeho milovaného šampiona!
Q stojí méně many.
Azir vyletěl v profi zápasech k nebesům, takže jsme mu v aktualizaci 11.5 přistřihli oslabením křídla. Jelikož se v poslední době letový provoz trochu uklidnil, usnadňujeme mu trošku fázi hry v lajně.
Zásahovému poškození v pavoučí podobě se snížila závislost.
Elise už nějakou dobu nemá s lovením kořisti žádný větší problém, a to platí na všech soutěžních úrovních. Ovšem po změnách, které jsme provedli v džungli v aktualizaci 11.10, to už vážně trochu přehání. Posilujeme tedy její identitu džunglera specializovaného na úvodní fázi hry a snižujeme jí naopak poškození v jejím závěru.
Základní hodnoty brnění a zvyšování regenerace zdraví jsou vyšší.
Ezrealovi se příliš nedaří bez ohledu na úroveň soutěžního žebříčku, takže mu drobátko pomáháme, aby se neřeklo.
Zvyšování základního útočného poškození je nyní výraznější.
V nové džungli se Gravesovi farmí trochu těžko, tak jsme mu odlehčili pažbu.
Q se zvýšila závislost na bonusovém útočném poškození. E se zvýšila závislost poškození.
Říká se „nemrtvému koni se na zuby nedívej“ (nebo tak nějak to je), ale po posledním kole oslabení z aktualizace 11.9 jsme se na zoubek Hecarimovi volky nevolky museli podívat znovu. Předtím byl neskutečně odolný a rychlý, takže tryskem válcoval nepřátele, aniž by sám utrpěl poškození. Když jsou teď obě tyto jeho vlastnosti na rozumnějších hodnotách, zvyšujeme jeho poškození, aby ho těšilo, když si z obchodu odnese domů do stáje nějaké předměty pro bojovníky.
E má delší přebíjecí dobu.
Posílení, které Lee dostal v aktualizaci 11.8, ho vystřelilo ve všech rolích (džungle, horní lajna, středová lajna) nečekaně vysoko, takže mu jeho část zase odstraňujeme.
W způsobuje nižší základní poškození.
S mečem, štítem a sluncem ve své výbavě svítí Zářivý úsvit až příliš jasně. Snižujeme trochu Leonino poškození, aby měli její nepřátelé aspoň trochu stínu, ve kterém by si od ní mohli odpočinout.
Q se snížila závislost poškození.
Nejčastějším Yiovým mytickým předmětem je Soumračná čepel, takže jeho herní styl se pak zaměřuje na způsobování poškození pomocí Q a na resetování útoků. V některých situacích sice dává Soumračná čepel smysl, jenže může vést k výraznému snížení možností protihry, což pak Šermíře wuju odklání od toho, v čem by měl vynikat nejvíc – porcování nepřátel základními útoky. Přesouváme proto jeho sílu tak, abychom tyto jeho primární sady vybavení posílili.
Neepickým příšerám způsobuje W nižší poškození.
Prostřednictvím posílení, která jsme dali džunglerce Morganě v aktualizaci 11.8, jsme chtěli zdůraznit její džunglerské schopnosti. Jenže ve výsledku začala být Morgana v džungli úspěšnější než ve svých primárních rolích, a tak musíme příslušným způsobem zareagovat.
E nyní způsobuje zvýšené poškození příšerám.
Před dávnými časy býval Nautilus schopným džunglerem. Rozhodli jsme se tedy zvýšit jeho rychlost vymetání táborů s větším počtem jednotek, aby mohl v této roli opět bezpečně zakotvit.
W se snížil bonus k rychlosti pohybu.
Qiyana se může chlubit spoustou různých věcí (a také to dělá). Jednou z nich je potenciál pro rychlé přecházení mezi lajnami v úvodní fázi hry. To má ovšem za následek, že v elitní části žebříčku šikanuje soupeře, takže jí trochu šlapeme na brzdu. Snad jí to srazí hřebínek.
Maximální zásahové poškození z pasivní schopnosti proti příšerám se snížilo.
Džunglí se šíří nespokojené mumlání, že jistý nejmenovaný yordl příliš rychle griluje ropušáky a pařezáče. A protože víme, odkud vítr vane, šli jsme najisto a snížili Rumblovi poškození proti osamoceným příšerám.
Základní zvyšování zdraví je výraznější.
Ryze se na nás zlobí. Kvůli předsezónním změnám u předmětů (ztráta Hole věků a štítu z Andělské náruče) a oslabení Fázového shonu z aktualizace 11.10 totiž přišel o rychlost pohybu a zdraví. Zvyšujeme tedy jeho obranu a doufáme, že si ho tím udobříme.
Pasivní schopnosti se snížil bonus k dosahu útoků. Síla Q se nyní odvíjí od vražednosti. E poskytuje během kamufláže bonus k síle schopností. R se zvýšila závislost poškození.
Pěstnice ledového plamene se stala ústředním prvkem výbavy Senny v roli podpory a zvýšila jí četnost výběru i výher. Senna jako tank sice může být zábavná, jenže tato její sada vybavení v současné době zastiňuje ostatní dostupné možnosti a zároveň obchází její primární slabinu (křehký tahoun). Vyřešili jsme to tak, že vracíme sílu jiným podpůrným sadám, se kterými se jí dříve dařilo (vražednost a síla schopností), a Pěstnici naopak oslabujeme.
Využili jsme tuto příležitost také k omezení postupného prodlužování dosahu jejích útoků, protože po posílení pro její Mlhu z aktualizace 11.2 jí tento atribut rostl až příliš rychle. Obecně vzato by následující změny měly Sennu přimět k pořizování předmětů, které lépe odpovídají její identitě mocného skleněného děla.
W se zvýšila základní hodnota štítu pro sebe i pro spojence.
Posilujeme Seraphinino představení ve střední lajně zvýšením účinnosti štítu v závislosti na úrovni, a to především na vyšších úrovních. Pokračujeme tak v nastoleném trendu umetání cestičky k sólové kariéře.
W se snížila závislost poškození. E se snížila závislost poškození na síle schopností.
Shaco s útočným poškozením je dobře vyvážený, ovšem jeho džunglerský protějšek se silou schopností a podpůrný Shaco jsou příliš silní a je zapotřebí je trochu umravnit.
Přebíjecí doba E se nyní odvíjí od stupně schopnosti.
Dokonce i po posílení, které jsme dali v aktualizaci 11.10 Tvůrci Žlebu – milované zbrani jedovatého Singeda – je Šílený chemik stále příliš slabý, a to na všech úrovních žebříčku. Následující úprava schopnosti Přehodit by mu měla poskytnout větší manévrovací prostor při bojích v závěrečné fázi zápasu.
W má kratší přebíjecí dobu.
Teemovo W bývá často přehlíženo. Zkracujeme jeho přebíjecí dobu, aby bylo možné víc využívat aktivovatelný efekt schopnosti, což by mělo zdůraznit Teemovu identitu pohyblivého houbového přízraku.
W se na pozdějších stupních snížila závislost modifikovaného poškození.
V průměrné části žebříčku se dokáže Urgot provrtávat celými týmy, aniž by se při tom zadýchal. Snižujeme jeho dlouhodobé poškození po fázi hry v lajně a doufáme, že jeho čistka nepřátel už nebude tak efektivní.
Chceme, aby měli hráči v každém zápase pocit, že mají smysluplný výběr z různých předmětů. Co se tanků v horní lajně týče, jejich rozhodování v úvodní části utkání je v současné době omezené na dvě varianty: koupit si Trnobrnění jako druhý předmět a koupit si Ostnatou vestu bez dokončení Trnobrnění. Jedná se o výsledek problému, že Ostnatá vesta a Trnobrnění jsou používané jako všeobecně užitečné předměty, místo aby sloužily ke svému zamýšlenému účelu – být pomůckou proti nepřátelům s výrazným léčením. Prostřednictvím následujících změn tedy chceme u obou předmětů zdůraznit sílu, kterou mají tankům v horní lajně poskytnout.
A ještě jedna věc: Jak si možná všimnete, Ledové srdce dostalo méně generickou řadu atributů než ostatní předměty pro tanky. To je schválně, protože i jeho role je celkem unikátní. Také dáváme větší základní hodnotu efektu Jako kámen, než mají k dispozici ostatní předměty, jelikož jeho zesilování v závislosti na maximálním zdraví není tak výrazné. I nadále je velkým zdrojem zrychlení schopností a many, je už ale jasnější, že se jedná o předmět pro obranu proti častým útokům.
Dokonce ani po změnách ve funkcionalitě Černé sekery, které jsme provedli v aktualizaci 11.5, se z tohoto předmětu nestal v současné sezóně žádný velký hit. Zdůrazňujeme tedy jeho jedinečné schopnosti, aby mohl lépe soupeřit s ostatními nabídkami v obchodě.
Rozpolocovač působil možná neslaně, možná nemastně, ale rozhodně ne božsky. Bojovníci dosahují mnohem větších úspěchů s Trojsílou a mytickými předměty pro tanky, a tak Rozpolcovač trochu posilujeme.
Jak jsme uvedli už výše, snižujeme efektivitu Sennina oblíbeného mytického předmětu. Uživatelé bojující na dálku dokážou jeho zpomalení aplikovat snadno a opakovaně, takže mírně omezujeme jeho sílu.
Hůl plynoucí vody byla po oslabení z aktualizace 11.8 slabší než ostatní podobné předměty a neuškodila by jí pomocná ruka. Přidáváme tedy plyn u jejího sdíleného buffu k síle schopností, aby dokázala zajišťovat úspěch v situacích, pro které je určená (však víte – když máte mocného spojence se silou schopností, který váš buff náležitě využije).
Primárními uživateli Hadího tesáku jsou sice zabijáci s fyzickým poškozením, ale i tak je jeho síla v rukou šampionů bojujících na dálku neúměrně nízká. Zmenšujeme tedy u snižování hodnoty štítů rozdíl mezi kontaktními a střeleckými uživateli, abyste mohli pomocí tohoto předmětu účinně bojovat proti nepřátelům se silnými štíty, i když nemáte v týmu žádného zabijáka.
Předěláváme řadu Totemového kamene tak, aby z ní byl závěrečný předmět pro podpory – něco jako Rabadonův smrtící klobouk, Ostří nekonečna nebo Chrličův kamenný plát (tedy předměty, které zesílí po pořízení několika dalších podobných kusů výbavy). Také jsme zjednodušili pořizování. Půjde teď o jednorázovou akci jako v případě Manamune či Archandělovy hole, místo abyste museli předmět opakovaně vylepšovat.
Smršť mečů se dočkala ohromné popularity mezi střelci, umožňuje jim totiž rychlé výměny úderů a v porovnání s ostatními runami bývá její efekt k dispozici mnohem častěji. Prodlužujeme tedy její přebíjecí dobu, abychom tak zdůraznili zamýšlenou slabinu – má se jednat o pomůcku pro šarvátky, která se vám nabije před bojem, ne během něj.
Zásilka sušenek se stala jedním z charakteristických prvků profi zápasů, a to jak při hře v lajnách, tak v džungli. Tyto chutné zákusky měly poskytnout pomoc s doplňováním životů v lajně, jenže hráči je místo toho začali se slušným profitem prodávat. Na nesnědené zákusky bude odteď sleva.
Společně s festivalem PROJEKT se vrací také Nexus Blitz, hrát ho budete moci od 27. května do 28. června.
V této aktualizaci budou vydány následující skiny:
V této aktualizaci budou vydány následující chroma skiny: