Poznámky k aktualizaci 11.15

Autořimom cat, shio shoujo
  • Zkopírováno do schránky

Vzhůru do sedel, Strážci, vítejte u aktualizace 11.15!

Tentokrát nečekejte žádnou divočinu – na pár místech pokračujeme v omezování úvodního léčení a přidáváme šampionům několik posílení, která jsou jen trochu pikantní, ale zato nesmírně zábavná (Blitz! Kennen! Xayah!). Dále jsme si pro vás nachystali balanční změny a úpravy pro Ultimátní knihu kouzel, mezi nimiž nechybí přidání ultimátky jistého skaliska.

K tomu si připočtěte Strážce s neodolatelným úsměvem a nový skin pro strážce s malým „s“, ale velkou lucernou, a jsme vlastně na konci!

Uvidíme se zase příště.

Projděte tímto portálem k poznámkám k aktualizaci pro TFT, kam právě dorazil Úsvit hrdinů – průběžná aktualizace plná Strážců!
Tricia „mom cat“ Tan Hanna „shio shoujo“ Woo

Dodatečné úpravy

28. července 2021 – Posílení pro Akshana

Akshan

ZVYŠOVÁNÍ RYCHLOSTI ÚTOKŮ 2,5 % 4 %
POŠKOZENÍ POSKOKŮM SCHOPNOSTÍ Q – POMSTYRANG 40 / 47,5 / 55 / 62,5 / 70 % 40 / 52,5 / 65 / 77,5 / 90 %

26. července 2021 – Oprava chyby u Ultimátní knihy kouzel

Zničená dračí duše

LEPŠÍ ŽIVOTOživení pomocí Zničené dračí duše nyní funguje intuitivnějším způsobem v kombinaci s ostatními efekty zabraňujícími smrti (např. pokud máte zároveň i Zileanovu ultimátku, spotřebuje se nejprve ona, Tryndamere už nezemře během své vlastní ultimátky apod.).

23. července 2021 – Posílení pro Akshana

Akshan

ZÁKLADNÍ ÚTOČNÉ POŠKOZENÍ 50 52
ZÁKLADNÍ ZDRAVÍ 530 560
PŘEBÍJECÍ DOBA Q – POMSTYRANG 8 / 7,5 / 7 / 6,5 / 6 sekund 8 / 7,25 / 6,5 / 5,75 / 5 sekund

Hlavní body aktualizace

Strážce Graves, Strážce Pyke, Strážce Rengar, Padlá Miss Fortune a Kyberpopový Akshan budou k dispozici od 22. července 2021. Okovů zbavený Thresh se v obchodě objeví 29. července 2021 jako exkluzivní položka dostupná pouze za žetony, možnost přímého zakoupení se zpřístupní po jeho návratu v aktualizaci 11.20.

Vzestup Strážců

Vyslyšeli jsme vaše připomínky ohledně pomalého postupu v příběhu Vzestup Strážců, vyprávěného v prostředí herního klienta. Počínaje příští kapitolou Vzestupu Strážců proto do hry přidáme novou, donekonečna se opakující misi, která uděluje dodatečné body Strážců za samotnou účast v zápasech. A to včetně základního TFT.

Poznámka: Jelikož festival už probíhá, je tato mise skrytá, urychlení pokroku by se však mělo projevit okamžitě.
NOVÁ MISE Odehrajte 1 automaticky sestavený zápas PvP ve Vyvolávačově žlebu, ARAMu, Ultimátní knize kouzel nebo Teamfight Tactics (s výjimkou Hyper výběru) a získejte 600 bodů pro Vzestup Strážců. Tuto misi lze opakovat donekonečna. Nezobrazuje se v přehledu misí.
AKTIVACE Tento týden společně s vydáním 3. kapitoly Vzestupu Strážců.

Šampioni

novinka

Akshan

Zběhlý Strážce

Akshan se zhoupne do boje proti Zničení 22. července!

Annie

Q se snížila závislost poškození.

Malá pyromanka a její méďa se rozhodli, že se stanou vládci žebříčku mezi zkušenými hráči! Annie si vede velmi dobře proti soupeřům s krátkým dosahem, a jelikož na ty také většinou naráží, rozhodli jsme se snížit její úvodní nárazové poškození a schopnost napadat protivníka v lajně.

Q – Rozprášit

ZÁVISLOST POŠKOZENÍ 80 % síly schopností 75 % síly schopností

Aurelion Sol

Q má delší přebíjecí dobu.

Aurelion Sol v elitní části žebříčku tak dlouho testoval, co mu ještě projde, až se dostal přes čáru. Mírně ho tedy zpomalujeme v rozletu.

Q – Hvězdopád

PŘEBÍJECÍ DOBA 11/10/9/8/7 sekund 12/11/10/9/8 sekund

Blitzcrank

Základní hodnota brnění a poškození z Q se zvýšily.

V úvodní a střední fázi zápasu není Blitz ani zdaleka tak nebezpečný, jak by měl být. Vzhledem k velikosti jeho pěsti by přitom měly být jeho rány citelnější. A když už jsme ho dávali do servisu, nechali jsme mu navíc vyztužit pancíř.

Základní atributy

BRNĚNÍ 37 40

Q – Raketový úchop

POŠKOZENÍ 70/120/170/220/270 (+ 100 % síly schopností) 90/140/190/240/290 (+ 120 % síly schopností)

Caitlyn

Q má na pozdějších stupních vyšší závislost poškození.

Šerifka z Piltoveru potřebovala trochu popostrčit, aby dokázala naskočit na aktuální střeleckou metu. Celkem se jí daří, když si primárně vylepšuje Q, tak ji k tomu dáváme větší motivaci posílením závislosti této schopnosti.

Q – Piltoverský uklidňovač

ZÁVISLOST POŠKOZENÍ 130/140/150/160/170 % útočného poškození 130/145/160/175/190 % útočného poškození

Cassiopeia

Základní posílené poškození z E se zvýšilo.

Cassiopeia se kdysi vyžívala v šikanování soupeřů v lajně, ale v průběhu let se její herní systém změnil na trpělivé farmení v úvodní části hry do doby, než dostatečně zesílí a může konečně rozsévat pořádné poškození. Prostřednictvím této změny jí chceme umožnit vytěžit víc z výhody, pokud během počáteční hry v lajně zasáhne soupeře svým Q.

E – Jedové zuby

ZÁKLADNÍ POSÍLENÉ POŠKOZENÍ 10/30/50/70/90 20/40/60/80/100

Gwen

E se na úvodních stupních snížil bonus k rychlosti útoků.

Díky síle svých atributů a obřích nůžek není pro Gwen žádný problém prosekat si cestu i skrz ty nejdrsnější soupeře. Rozhodli jsme se tedy zdůraznit jednu z jejích slabých stránek a snížili jsme rychlost jejích šmikanců v úvodu zápasu.

E – Skok a sek

BONUS K RYCHLOSTI ÚTOKŮ 40/50/60/70/80 % 20/35/50/65/80 %

Irelia

W se snížila závislost poškození, snižování poškození je na pozdějších stupních méně výrazné.

Poté, co si Irelia uzurpovala velkou část poznámek k aktualizaci 11.14, skončila trochu silnější, než by bylo záhodno, její další balancování je teď ale mnohem snadnější než dříve. Uvidíme, jak si povede dlouhodobě, a prozatím jí jen omezujeme sílu W.

W – Tanec vzdoru

ZÁVISLOST POŠKOZENÍ 50 % útočného poškození (maximálně 150 % útočného poškození) 40 % útočného poškození (maximálně 120 % útočného poškození)
SNIŽOVÁNÍ POŠKOZENÍ 40–80 % fyzického poškození, 20–40 % magického poškození (na úrovních 1–18) 40–70 % fyzického poškození, 20–35 % magického poškození (na úrovních 1–18)

Kayle

Základní odolnost vůči magii se snížila.

Ve středové lajně představuje Kayle bezpečnou volbu, která ustojí uvznáší střet s libovolným protivníkem tak dlouho, dokud sama dostatečně nezesílí. Snižujeme jí tedy odolnost vůči magii, aby měli nepřátelé víc příležitostí, jak jí přistřihnout křídla v úvodní části zápasu.

Základní atributy

ODOLNOST VŮČI MAGII 30 26

Kennen

Q způsobuje vyšší poškození.

Kam se Kennen vrtne, tam mu něco hází klacky pod nohy, a tak se poslední dobou Žlebu vyhýbal. Posilujeme tedy jeho hlavní schopnost, aby působila spíš jako úder bouře, a ne jako komáří bodnutí.

Q – Burácivý šuriken

POŠKOZENÍ 75/115/155/195/235 (+ 75 % síly schopností) 85/130/175/220/265 (+ 80 % síly schopností)

Mordekaiser

W se zkrátila přebíjecí doba, množství ukládaného způsobeného poškození po započítání odolností se zvýšilo.

Železný přízrak jen s obtížemi hledá recept na bojovníky, s nimiž se střetává v horní lajně. Zvýšení odolnosti mu pomůže nejen chránit si svou pozici v lajně, ale šikne se mu to i celkově během všech částí zápasu.

W – Nezničitelný

PŘEBÍJECÍ DOBA 14/13/12/11/10 sekund 12/11/10/9/8 sekund
ULOŽENÉ ZPŮSOBENÉ POŠKOZENÍ PO ZAPOČÍTÁNÍ ODOLNOSTÍ 35 % 45 %

Nidalee

Hodnoty základního zdraví a zvyšování zdraví se zvýšily.

Nidalee je známá svou divokostí, poslední dobou však napříč celým žebříčkem nečekaně zkrotla. S vyšší hodnotou zdraví se snad nebude tolik bát pouštět svou vnitřní pumu ze řetězu a hráči by měli mít větší motivaci, proč si ji brát do zápasu.

Základní atributy

ZDRAVÍ 545 (na 1. úrovni) 570 (na 1. úrovni)
ZVYŠOVÁNÍ ZDRAVÍ 85 95

Rell

W má kratší přebíjecí dobu.

Rell dokáže zasypat nepřátele hněvem a omezujícími efekty, a to především, pokud provede v dlouhých týmových bojích celé své kombo, ale přesto je napříč všemi herními úrovněmi příliš slabá. Rušíme proto její oslabení z aktualizace 11.5, aby mohla drtivě dopadnout na nepřátele mimo boj, znovu se vyšvihnout do sedla a celé to zopakovat.

W – Feromancie

PŘEBÍJECÍ DOBA 13 sekund 11 sekund

Rumble

Opravili jsme různé chyby u Rumblova systému horka a provedli drobná funkční vylepšení!

Zbavili jsme Rumblův systém přehřátí několika nepříjemných chyb, které v něm zbyly po změnách provedených v aktualizaci 11.13. Měly by tak zmizet různé abnormality a hráči by měli mít pocit, že mají Tristy opravdu pod kontrolou.

Pasivní schopnost – Titán ze smetiště

aktualizovánoOPRAVA CHYBY U UBÝVÁNÍ HORKA Opravili jsme chybu, kvůli které ubývání Rumblova horka začínalo pokaždé jindy, místo aby k němu docházelo vždy po 4 sekundách.
novinkaKONTROLA PŘEHŘÁTÍ Rumble se nyní přehřeje okamžitě po dosažení 100 bodů horka, místo aby měl k dispozici krátký interval, během kterého mohl před přehřátím ještě seslat několik schopností.
aktualizovánoOPRAVA CHYBY U RUŠENÍ NÁKUPU Rumblovo horko se už neresetuje na předchozí hodnoty, pokud Rumble zruší nákup provedený v obchodě.
aktualizovánoPOPISEK Nyní správně uvádí, že přehřátí trvá 5,25 sekundy (samotná doba přehřátí se nijak nezměnila).

E – Elektrická harpuna

aktualizovánoOPRAVA CHYBY PŘI ZAMĚŘENÍ MIMO DOSAH Rumble se už nepřestane pohybovat, pokud dojde k zaměření Elektrické harpuny na extrémně dlouhou vzdálenost.

Shyvana

Q má na úvodních stupních kratší přebíjecí dobu, závislosti poškození se zvýšily.

Shyvaně by neuškodilo, kdyby měl její „jednobodový zázrak“ trochu víc síly, takže jsme se rozhodli posílit její Q. To by jí mělo zvýšit rychlost vymetání táborů a zároveň jí to umožní pořádně se zahryznout do soupeřů. Také jsme jí přidali větší závislost na síle schopností, aby se obě její používané varianty co do efektivity vyrovnaly.

Q – Dvojkousnutí

PŘEBÍJECÍ DOBA 9/8/7/6/5 sekund 7 / 6,5 / 6 / 5,5 / 5 sekund.
ZÁVISLOST POŠKOZENÍ PRVNÍM ZÁSAHEM 25 % síly schopností 35 % síly schopností (závislost útočného poškození se nezměnila)
ZÁVISLOST POŠKOZENÍ DRUHÝM ZÁSAHEM 15 % síly schopností 25 % síly schopností (závislost útočného poškození se nezměnila)

Sylas

Výbuch z Q způsobuje vyšší poškození. Účinnost léčení z W se snížila.

Sylas je všestranný specialista na duely, který je ve všem, co dělá, možná až trochu moc dobrý. V bojích se účinně léčí, často nečekaně zvrátí průběh bitvy ve svůj prospěch a nezřídka zastihne své soupeře zcela nepřipravené. Udržování bojeschopnosti je sice důležitou součástí jeho sady, nepřátelé by však měli mít možnost najít v jeho zbroji sem tam nějakou skulinku. Přesouváme proto část síly z jeho léčení do řetězů, aby nemohl tak výrazně měnit průběh bitvy, ale aby byl přesto náležitě odměňován za úspěšné zásahy méně spolehlivými schopnostmi.

Q – Bičující řetězy

POŠKOZENÍ VÝBUCHEM 60/115/170/225/280 (+ 80 % síly schopností) 70/125/180/230/290 (+ 90 % síly schopností)

W – Královrah

LÉČENÍ 30/60/90/120/150 (+ 45 % síly schopností) 25/50/75/100/125 (+ 40 % síly schopností)
MAXIMÁLNÍ LÉČENÍ 60/120/180/240/300 (+ 90 % síly schopností) 50/100/150/200/250 (+ 80 % síly schopností)

Syndra

Q stojí na úvodních stupních méně many.

Oslabení many, které jsme Syndře nadělili v aktualizaci 10.13, ji mělo oslabit v profi zápasech, jenže zatímco v tomto směru jsme uspěli jen částečně, výrazně jsme jí ztížili boj v úvodní fázi hry. Jelikož teď už není v profi utkáních tak často k vidění, rušíme dřívější změnu, a pokud s ní budou někdy zase další problémy, pokusíme se najít jiný způsob, jak jí zatnout tipec.

Q – Koule temnoty

CENA 60/65/70/75/80 many 40/50/60/70/80 many

Thresh

E má delší přebíjecí dobu.

Thresh má nejen spoustu nástrojů, díky kterým dokáže udržet své spojence naživu, ale navíc skvěle umí i postupně oslabovat soupeře a tím je držet dál od svých zranitelných přátel. V poslední době začal dominovat profi scéně, a tak snižujeme dostupnost jeho E.

E – Mrštit

PŘEBÍJECÍ DOBA 11 / 10,5 / 10 / 9,5 / 9 sekund 13 / 12,25 / 11,5 / 10,75 / 10 sekund

Viego

Q se snížilo základní poškození, bonusové poškození vůči příšerám je vyšší, léčení z poškození způsobeného označeným poskokům se snížilo.

Navzdory své poslední návštěvě v poznámkách k aktualizaci 11.13 je Viego dál nesmírně populární volbou ve všech svých rolích. Znovu si tedy bereme na mušku jeho sílu v lajně a na oplátku mu zvyšujeme poškození způsobované příšerám. Doufáme, že díky tomu bude z dlouhodobého pohledu vyváženější.

Q – Čepel Padlého krále

ZÁKLADNÍ POŠKOZENÍ 25/40/55/70/85 15/30/45/60/75
BONUSOVÉ POŠKOZENÍ PŘÍŠERÁM 10 20
LÉČENÍ Z POŠKOZENÍ ZPŮSOBENÉHO OZNAČENÝM POSKOKŮM 50 % 10 %

Wukong

Základní regenerace zdraví se snížila.

Wukong si dokáže udržovat v lajně plné zdraví, i když dostane od protivníka nakládačku. Snižujeme tedy jeho léčení, aby byl i nadále silným duelistou, ale aby mu trvalo déle, než se ze svých ran vylíže.

Základní atributy

REGENERACE ZDRAVÍ 4 2,5

Xayah

R má kratší přebíjecí dobu.

Xayah za zbytkem svého hejna výrazně zaostává. Přinášíme proto jejím perutím sílu bouře.

R – Bouře perutí

PŘEBÍJECÍ DOBA 160/145/130 sekund 140/120/100 sekund

Předměty

Ničitel trupu

Ničitel trupu by mohl být v závěrečné fázi zápasu účinnější. Bude tedy výrazněji zvyšovat odolnost šampionů, kteří dávají přednost samostatnému postupu.

BONUSOVÉ ODOLNOSTI Z ÚTOČNÉ SKUPINY 20–45 bodů bonusového brnění a odolnosti vůči magii (na úrovních 9–18) 20–60 bodů bonusového brnění a odolnosti vůči magii (na úrovních 9–18)
BONUSOVÉ ODOLNOSTI POSKOKŮ Z ÚTOČNÉ SKUPINY 60–135 bodů bonusového brnění a odolnosti vůči magii (na úrovních 9–18) 60–180 bodů bonusového brnění a odolnosti vůči magii (na úrovních 9–18)

Aktualizace Ultimátní knihy kouzel

Množina ult-ernativních vyvolávačových kouzel

novinkaMalphitovo R K dispozici je R – Nezastavitelná síla s 0 body bonusového zrychlení schopností a 80% závislostmi.
odstraněnoTryndamerovo R R – Neutuchající hněv už není k dispozici.

Posílení šampionů

Bard + 5 % k poškození a - 5 % k utrpěnému poškození

Oslabení šampionů

Jax + 5 % k utrpěnému poškození
Trundle + 5 % k utrpěnému poškození
Yuumi - 5 % k poškození a - 20 % k síle léčení a štítů - 5 % k poškození a - 25 % k síle léčení a štítů

Posílení ult-ernativních vyvolávačových kouzel

Miss Fortunino R 80% závislost na útočném poškození / síle schopností 100% závislost na útočném poškození / síle schopností
Jhinovo R 35 bodů bonusového zrychlení schopností 45 bodů bonusového zrychlení schopností
Ezrealovo R 80% závislost na útočném poškození / síle schopností 90% závislost na útočném poškození / síle schopností
Luxino R 80% závislost na útočném poškození / síle schopností 90% závislost na útočném poškození / síle schopností
Xerathovo R 90% závislost na útočném poškození / síle schopností 100% závislost na útočném poškození / síle schopností

Oslabení ult-ernativních vyvolávačových kouzel

Olafovo R 10 bodů bonusového zrychlení schopností 0 bodů bonusového zrychlení schopností

Opravy chyb a další

  • Šampionům s neviditelností se nyní budou nabízet ult-ernativní vyvolávačova kouzla poskytující neviditelnost.
  • Klonům se nyní správně kopírují ikony u ukazatele zdraví, a to včetně ikony ult-ernativního vyvolávačova kouzla. Tato oprava má širší záběr (kopíruje se např. i ikona Všehokamu).
  • Zlaťáky za první prolitou krev nyní správně odpovídají hodnotě z klasického Vyvolávačova žlebu (150 zlaťáků 100 zlaťáků).
  • Oživení dračí duší se aktivuje až po oživení šampionem.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které se nezobrazoval správně text při krádeži zničeného draka.
  • Volibear už nebude občas vyplivovat projektily ze svého ult-ernativního vyvolávačova kouzla, když se pokusí pokousat cíl.

Automatické sestavování zápasů

  • Interní žebříček pro automatické sestavování zápasů ve frontě Ultimátní knihy kouzel byl přerovnán! To znamená, že byste nyní měli v zápasech narážet na hráče, jejichž úroveň dovedností víc odpovídá té vaší. Tuto opravu jsme provedli už v průběhu minulé aktualizace, ale věříme, že stojí za to se tu o ní zmínit.

Zahájení 3. hodnoceného splitu ve Vyvolávačově žlebu

V neděli 8. srpna ve 23:59 vašeho místního času vjedeme do třetího splitu hodnoceného režimu! Probojujte se do čela žebříčku a získejte různé exkluzivní odměny: ikonu vyvolávače s Akshanem, Akshanova gesta a kapsli s Věčnými z 1. série.

Termíny turnajů Clash

  • Clash hory Targon: Druhý víkend turnaje Clash s tematikou hory Targon proběhne 24.–25. července. Týmy pro druhý víkend bude možné vytvářet od 19. července.
  • Clash Bandle City: První víkend turnaje Clash s tematikou Bandle City proběhne 7.–8. srpna. Týmy pro první víkend bude možné vytvářet od 2. srpna. Druhý víkend se bude konat v průběhu aktualizace 11.16.

Opravy chyb / funkční vylepšení

  • Základnímu Nautilovi, Hlubinnému Nautilovi, Podzemnímu Nautilovi, AstroNautilovi a Ničiteli světa Nautilovi se nyní přehrávají zvukové efekty Návratu.
  • Opravili jsme chybu u zvukového efektu Kaynova E, kvůli které se ve smyčce ozývalo lupání.
  • Globální zvukový efekt Kaynovy přeměny se nyní přehrává spojencům i nepřátelům.
  • Hudba při tanci Kayna z Odysey se nyní odvíjí od zvolené formy.
  • Zvukový efekt zásahu Kaynova W se nyní odvíjí od zvolené formy.
  • Zvukový efekt Návratu základního Kayna se nyní odvíjí od zvolené formy.
  • Zvukový efekt Kaynovy transformace se nyní jeho hráči přehrává stereo.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které bonus k rychlosti pohybu z Lilliina Q – Kvetoucí údery nebral v potaz sílu schopností z run.
  • Léčení Nocturnovou pasivní schopností – Polostínové čepele při použití proti pomocníkům má nyní správně plnou výši.
  • Animace Illaoina Q – Úder chapadlem se už nezasekne, pokud ihned po seslání schopnosti vydá nějaký jiný příkaz.
  • Při seslání Shacova Q – Oklamat z oparu neznáma se nepřátelům správně zobrazí vizuální efekt oranžového kouře.
  • Kledovi a všem jeho skinům byl obnoven dabing u jeho W.
  • Žoldnéři Kledovi se nyní správně přehrávají hlášky podle toho, zda zrovna sedí na Skaarl.
  • Viego nyní reaguje na hlasové interakce Stínových ostrovů namísto těch demacijských.
  • Zoe má zpět své hlášky s provokacemi proti Ezrealovi a Lux.
  • Skinu Senna z True Damage se vrátil jeho unikátní dabing.

Připravované skiny a chroma skiny

V této aktualizaci budou vydány následující chroma skiny:



  • Zkopírováno do schránky