Je to pták? Je to letadlo? Je to… aktualizace 11.17! (A také nová autorka poznámek k aktualizaci, protože kočičí mamka si šla hledat zábavu k jinému, vyššímu škrabadlu!)
V této epizodě Noční můry z Města zločinu se hrdinové a padouši připravují k dalšímu střetu. Nejnovější šampion ve městě si vylepšil výbavu, oblíbený smutný mumijáček našel pár nových obinadel a Lucian bojuje ve spodní lajně se svými věrnými pomocníky ostražitěji než kdy dříve. Drobných úprav se dočkaly i Hbité nohy, abyste mohli lépe bojovat proti nepřátelům (či před nimi prchat)! Toto bude na nějakou dobu poslední větší aktualizace, jelikož se nezadržitelně blíží MS, a tak počínaje příští aktualizací budeme postupovat se zvýšenou obezřetností.
Tím naše dnešní shrnutí úkolů končí, přátelé. Dávejte na sebe pozor. Jak se říká – buď zemřete jako hrdinové, nebo budete žít dost dlouho na to, abyste mohli sledovat, jak se z vás stávají padouši. Pokračování příště...
Hledáte-li bezpečné útočiště před Městem zločinu, projděte tímto portálem k poznámkám k aktualizaci pro TFT, kde jediným zločinem je, pokud mi ve společném výběru čmajznete můj vyhlédnutý předmět!
Noční můra z Města zločinu Akali, Noční můra z Města zločinu Shaco, Noční můra z Města zločinu Twisted Fate, Noční můra z Města zločinu Darius a Noční můra z Města zločinu Zyra budou k dispozici od 26. srpna 2021.
Chrabrý fénix Xayah, Božský fénix Anivia a Ladný fénix Seraphine budou k dispozici od 2. září 2021.
Vylepšili jsme webový prohlížeč, který je srdcem klienta LoL! Můžete se tedy těšit na méně pádů, nižší spotřebu paměti a vyšší výkon. Zároveň se nám tím otevírá cesta k dalším vylepšením, s nimiž jsme ještě zdaleka neskončili.
Dne 8. září provedeme v některých regionech aktualizaci cenových hladin RP (odkaz v angličtině), tato změna se dotkne Teamfight Tactics a League of Legends. Kvůli změnám ve směnných kurzech a daňových sazbách se v Brazílii, Latinské Americe, Rusku a Turecku zvýší ceny. Od 23. srpna do 8. září budou hráči za všechny nákupy RP dostávat dvojnásobné množství bonusových prostředků. Konkrétní hodnoty a časy najdete na přiloženém odkazu!
E se na pozdějších stupních snížilo základní poškození a zvýšila závislost na útočném poškození. Akshan už nemůže oživovat spoluhráče, pokud je sám po smrti. R se zkrátila přebíjecí doba po zrušení sesílání.
Hráči ještě stále zjišťují, jak vlastně Akshan funguje, takže ke změnám tohoto charismatického zběha přistupujeme velice opatrně. Museli jsme u něj ale opravit několik otravných chybek a oslabit jeho E, protože když se zaměřil primárně na vylepšování této schopnosti, likvidoval soupeře rychleji, než bylo záhodno. Po této úpravě se víc vyplatí investovat do vybavení s útočným poškozením a při primárním vylepšování Q už nedojde k tak výraznému snížení bojového potenciálu. A díky změně u W už budou mít protivníci možnost, jak Akshanovi překazit schopnost oživit všechny spoluhráče – stačí ho zabít jako prvního!
Q má nyní 2 nabití. W způsobuje na úvodních stupních vyšší poškození, na pozdějších nižší. Trvání omráčení z R se už nemění v závislosti na stupni schopnosti. Hodnoty zvyšování zdraví a brnění se snížily.
O účasti v zápasech na vyšších úrovních žebříčků si malá smutná mumie musí už celé věky jen nechat zdát. Sice se nabízí vtipná poznámka, že Amumu holt nemá žádné kamarády, ale přesto jsme chtěli tento vleklý problém nějak vyřešit a otevřít mu cestu do světa moderního LoL. Naším cílem především bylo zvýšit hrozbu spočívající v jeho zahajování bojů v úvodu zápasu, kdy se hráči s vysokým MMR často snaží získávat malé náskoky a ty pak přetavit lavinovým efektem ve vítězství. Možnost mít v zásobě dvě nabití Q přináší (kromě očividné výhody) jeden nenápadný bonus. Snižuje se tím tlak seslat Q hned, jakmile se mu protočí přebíjecí doba, jelikož už „nemrháte dostupností“, pokud si ponecháte první nabití, zatímco se to druhé teprve připravuje. To vytváří nový způsob, jak projevovat vlastní schopnosti a vyzrálost: Kdy by měl Amumu použít obě nabití a kdy si jedno naopak ponechat?
Na druhou stranu, se závěrem zápasu neměl Amumu nikdy žádný velký problém. Abychom tedy nějak vyvážili nově zvýšený potenciál pro získání úvodního náskoku, přihodili jsme k balíkům změn také pár oslabení pro závěrečné zesilování. Z pohledu hrubé síly bude Amumu na vyšších úrovních v základu slabší, ale dostane se na ně rychleji a bude mít tou dobou v inventáři více předmětů.
Připomínáme, že W se aktivuje dvakrát za sekundu, takže každá aktivace efektu způsobí polovinu níže uvedeného poškození!
Pasivní schopnost způsobuje příšerám vyšší poškození.
Ekko je častěji nasazován do džungle než do středové lajny, z pohledu síly přitom v džungli celkově strádá. Zvyšujeme proto jeho rychlost vymetání táborů, aby mu průchody netrvaly takovou dobu. Jako by pro něj čas něco znamenal...
R má kratší přebíjecí dobu.
Po nedávných oslabeních Evelynniných úvodních základních předmětů, jako jsou Zhouba lichů a Temná pečeť, konečně sama poznala, co je to utrpení. Zkracujeme proto na nižších stupních přebíjecí dobu její ultimátky, aby naše milovaná démonka mohla snáze hledatobětipříležitosti k vytváření náskoku nad soupeři.
Q se nyní počítá jako základní útok na dálku. Účinnost E výrazněji roste v závislosti na kritických zásazích. Doba dobíjení soudků se prodloužila, ale maximální počet nabití se nyní zvyšuje v závislosti na stupni schopnosti.
Gangplankova interakce se Spáry nehynoucích se stala z pohledu protihry učiněnou noční můrou. Naučil se totiž napadat soupeře z dálky tím, že každé 4 sekundy stiskne Q, a jeho síla v lajně tak získala doslova výbušnou kvalitu. Museli jsme proto omezit jeho zesilování způsobem, který hráče za Gangplanka rozhodně nepotěšil, silný závěr utkání totiž byl vždy klíčovým prvkem jeho identity. Vracíme se tedy po svých stopách, snižujeme jeho úvodní výhody a naopak mu otevíráme větší pole působnosti na konci zápasu, které si okoření kritickými zásahy. Víc soudků!
Q stojí více many.
Graves se začal rýsovat jako dominantní volba do středové lajny, takže oslabujeme jeho schopnost držet si kontrolu nad lajnou likvidováním vln pomocí Q, aniž bychom zároveň nějak snížili jeho sílu v džungli.
Léčení z Q je méně účinné.
Ireliiny čepele jsou pořád trochu moc vražedné. Omezujeme proto její základní léčení, aby bylo snadnější ji ztrestat za případné chyby. Tato úprava také omezí ionské tanečnici s čepelemi schopnost otočit zdánlivě prohrané týmové boje při extrémně nízkém zdraví.
Pasivní schopnost zabijáka Kayna způsobuje nižší poškození.
Modrý Kayn s nepříjemnou pravidelností určoval tempo zápasů, a to hlavně v případech, kdy si pořídil Krvavou lázeň. Snižujeme proto jeho zabijácké verzi poškození – když teď bude chtít kosit nepřátele, bude muset víc investovat do útočného vybavení.
W poskytuje méně bonusových odolností.
Leona až příliš oslňovala okolí svou schopností ustát prakticky libovolné poškození a zároveň znehybňovat soupeře. Nyní by mělo být pro nepřátelský tým o něco snadnější ji zabít. I nadále ale doporučujeme při kontaktu s ní používat krém s vysokým ochranným faktorem.
Základní útočné poškození se zvýšilo. Q stojí méně many.
Lissandra zamrzla v našich tabulkách na celkově podprůměrných hodnotách, a to i v případech, kdy proti sobě má soupeře, se kterým by si měla vědět rady. Dáváme jí proto pár drobných posílení, díky kterým by se mělo nasazení Ledové čarodějky do zápasu víc vyplatit.
Základní útočné poškození se snížilo. Když Luciana posílí jeho spojenci, získá bonus k zásahovému poškození. Počet výstřelů z R se nyní odvíjí od šance na kritický zásah namísto od stupně schopnosti.
S výjimkou středové lajny v profi zápasech dostává Lucian nakládačku všude, kde si jen vzpomenete. Posilujeme proto jeho synergii v tandemové lajně způsobem, který nijak neovlivní jeho efektivitu při hře o samotě. Například jeho ultimátka byla v sólových lajnách extrémně účinná, jelikož se její síla výrazně odvíjela od úrovně, teď však bude víc souviset se získanými zlaťáky. Také jsme provedli několik kompenzačních posílení pro Luciana se silou schopností, protože víme, že se jedná o zábavnou (i když celkem slabou) sadu, která vinou následujících změn zaměřených na útočné poškození ztrácí na přitažlivosti. Nebojte, fanoušci prvků nepatřících do hlavní mety, myslíme na vás.
Základní zdraví se zvýšilo. W stojí na pozdějších stupních méně many.
V poslední době je Nami celkem na suchu, a tak jsme se rozhodli požehnat Vládkyni přílivu vyšší šancí na přežití při výměnách úderů a možností sesílat častěji její nejdražší schopnost.
Kritickým zásahům se snížil postih ke způsobenému poškození. Pravděpodobnost výskytu duší je vyšší než dříve.
Senna zaměřující se čistě na způsobované poškození se nám začala poslední dobou jaksi... rozplývat v mlze. Posilujeme tedy její kritické zásahy, aby měly lepší synergii s útočnými předměty, a dáváme jí víc duší ze zabitých poskoků. To ocení především hráči, kteří ji používají jako tahouna zaměřeného na farmení.
E se zvýšilo poškození při zásahu.
Teemovi by se celkem šikla větší síla v lajně. V ní by totiž měl soupeřům pořádně zatápět, zvlášť v případech, kdy dokáže slabého protivníka zasáhnout sérií Toxických střel. Takže levá, pravá a jdeme na to! :^)
Útoky mají kratší dosah. Základní léčení při posednutí je méně výrazné, má však vyšší závislost. Q se zvýšil násobitel poškození ze šance na kritický zásah. E má delší dosah kamufláže. Zpomalení z R trvá kratší dobu.
Viego lámal na profi scéně příliš mnoho srdcí, a tak trošičku snižujeme jeho vladařskou dominanci. Jelikož při pořizování výbavy pro tanky dokáže nepřátelům nepříjemně zatápět, výrazně omezujeme efektivitu jeho resetování v případech, kdy neinvestuje do způsobovaného poškození. Prodloužili jsme také dosah jeho kamufláže a naopak zkrátili dosah základních útoků. Touto kombinací úprav mu ztížíme ukrývání v Černé mlze, jež byla zdrojem jeho bezpečné hry. A na závěr jsme zkrátili trvání omezujícího efektu jeho ultimátky, protože její těžiště spočívá přeci jen někde jinde.
Doba pro seslání Q se nyní zkracuje v závislosti na rychlosti útoků. R způsobuje vyšší poškození.
A máme tu třetí kolo posílení pro Xayu! Zvolna zvyšujeme její poměr výher, aniž by se to příliš projevilo na četnosti nasazování do profi zápasů. V nich zatím rebelka nerozpoutala povstání naplno, takže máme stále prostor dát jí víc šancí k rozletu. Při vyšších rychlostech útoků má Xayino Q tendence přerušovat rytmus jejích základních útoků, takže následující změna by jí měla pomoci ladněji prolétávat zápasem. (Ohledně závislosti Q mějte na paměti, že Xayah získává 70% bonus k rychlosti útoků z úrovní a dalších 55 % z W!)
Q má vyšší závislost. E se závislost snížila. R má na pozdějších stupních delší přebíjecí dobu.
Jakmile si Zed zastrčí za opasek pár předmětů, stane se jeho vražedný modus operandi příliš spolehlivým – což není u šampiona s tak flexibilní mobilitou žádoucí, jelikož má spoustu nástrojů, s jejichž pomocí se může vrhnout do boje a zase zmizet ve stínech. K získávání zářezů se teď bude muset Mistr stínů pořádně naučit se šurikeny. Také jsme v závěru zápasu prodloužili přebíjecí dobu jeho ultimátky, měla by teď víc odpovídat jejímu celkovému potenciálu.
Božský rozpolcovač byl nesmírně oblíbeným předmětem pro všechny bojovníky napříč celým spektrem a nezřídka po něm sahali i někteří střelci. Oslabili jsme proto jeho obecnou sílu, aby v případech, kdy to je vhodné, byli lepší volbou jeho agresivnější konkurenti.
Pro některé šampiony je sice Ničitel trupu silným předmětem, který se jim vyplatí pořídit co nejdříve, ale v porovnání s ostatními legendárními předměty pro bojovníky s vyšší obecnou hodnotou je jeho potenciální přínos příliš nízký. Trochu tedy posilujeme jeho zdraví, aby měli hráči větší motivaci pustit se do plundrování nepřátelského území.
Místo aby byl Hadí tesák situačním předmětem používaným proti nepřátelům s množstvím štítů, stal se tradičním nájemníkem druhé inventářové pozice zabijáků zaměřených na fyzické poškození. Chceme zachovat jeho nízkou cenu, aby si ho mohli hráči pořizovat, když to bude aktuálně zapotřebí, jeho atributy by tomu ale měly odpovídat.
Nouzová se stala velmi silným předmětem, který se celá řada šampionů zaměřených na rychlost útoků snaží pořídit co nejdříve. Není sice na škodu poskytnout už v úvodu zápasu přístup k rychlosti útoků, jenže Nouzová se často stávala optimální volbou bez ohledu na to, kolik magického poškození měl nepřátelský tým k dispozici. Upravujeme proto postupné zvyšování jejího poškození, aby bylo v závěru utkání stejně výrazné jako dosud, ale aby si zároveň Nouzovou hráči nekupovali jen kvůli jejímu přínosu v úvodu zápasu.
Zatímco dříve bývala Youmuu milovanou pomůckou pro agresivní hru, postupně se z ní stal nepříliš používaný, velice úzce zaměřený předmět. V minulé sezóně jsme ji oslabili, aby se ke slovu dostávaly i ostatní situační předměty, ale nyní vidíme, že jsme to trochu přehnali. Zabijáci s útočným poškozením touží spíš po dobré, všeobecně využitelné zbrani, než aby museli jen pokaždé reagovat na výbavu nepřátel například Hadím tesákem. Takže, *prosím virbl*... rušíme změny z aktualizace 10.23 a vítáme zpět Youmuuinu přízračnou čepel z roku 2020!
Hbité nohy se střelcům příliš nehodily. Nechce se nám ale jejich využitelnost zvyšovat přímým posílením. Místo toho zvyšujeme všem uživatelům účinnost léčení při použití proti šampionům, vůči poskokům se léčení naopak sníží v závislosti na typu útoku. Jde nám o to, aby léčení nebylo při hře v lajně až příliš účinné. Kontaktním šampionům se léčení o poskoky sníží výrazněji než bojujícím na dálku, jelikož bojovníci zblízka se tímto efektem léčili v lajně dosud velmi dobře. Pro střelce se tedy jedná celkově o posílení a z pohledu kontaktních bojovníků by měly být změny více méně neutrální.
První víkend turnaje Clash s tematikou Prázdnoty proběhne 4.–5. září. Týmy pro první víkend bude možné vytvářet od 30. srpna. Druhý víkend se bude konat 18.–19. září a týmy bude možné vytvářet od 13. září.
Minimální systémové požadavky pro League of Legends a Teamfight Tactics na PC se změnily. Konkrétně Macy nyní musí běžet na systému macOS 10.12 či novějším. Tuto změnu požadavků jsme provedli, abychom se mohli namísto starostí o starší hardware soustředit na vytváření nových funkcí. Pokud váš systém tyto požadavky splňuje, můžete se v klidu pustit do hry!
V této aktualizaci budou vydány následující skiny:
V této aktualizaci budou vydány následující chroma skiny: