Srdečně vás zveme na výjimečnou elegánskou oslavu konce roku. Zelená vázanka povinná!
Tento týden pro vás máme luxusní a přepychové úpravy šampionů, předmětů, run a draků, jež zajistí náramně stylový průběh předsezóny. Vytříbených úprav se dočkala také Ultimátní kniha kouzel a ani hráči ARAMu se nemusejí obávat, že by se pro ně nenašly nějaké vkusné módní doplňky. Tak si přežehlete své nejparádnější outfity a připravte se přivítat nový rok v záplavě elegance a krásy! Bude to velkolepé.
Že je pro vás elegánský dress code příliš přísný? Tak zamiřte k poznámkám k aktualizaci pro TFT, kde je mini legendám upřímně ukradené, co máte na sobě.
S úctou
Provádíme několik dodatečných balančních úprav, než se z kanceláří rozprchneme na svátky.
Dr. Mundo ordinuje v horní lajně až příliš bezhlavě.
Gwen je slabounká, zvlášť se Smrtícím tempem. (Tip: Dejte jí radši Dobyvatele!) Posilujeme její životaschopnost v úvodu zápasu, aby se vůbec dočkala vysokého poškození způsobovaného v závěru hry.
Kai'Su za normálních okolností udržujeme v takové podobě, kdy je pro většinu hráčů trochu slabší, protože ji balancujeme s ohledem na profi úroveň. Nedávný posun mety a úpravy z předsezóny ji však zasáhly způsobem, který nemůžeme nechat bez povšimnutí.
Kassadin je v lajně příliš silný, zvlášť když stojí proti kontaktním šampionům.
Lux je ve středové lajně o něco silnější, než by bylo vhodné, a nadále je velmi oblíbená též v roli podpory. Snižujeme proto dostupnost jejích omezujících efektů a efektivitu komba s nárazovým poškozením.
Rušíme dřívější Olafovo oslabení, aby měl důvod vrhat se do boje i s nízkou hodnotou zdraví.
Pyke je momentálně trochu slabý, takže zvyšujeme jeho potenciál v lajně posílením regenerace a háků.
Talon v džungli je na vysokém Elu učiněná noční můra. Snižujeme proto jeho sílu v této roli.
Posilujeme Varuse v případech, kdy si nekupuje vybavení s vražedností, a zároveň při této příležitosti podáváme pomocnou ruku jeho nepříliš používané verzi opírající se o sílu schopností.
Vayne je příliš silná a nejde to celé svést jen na příliš efektivní předměty.
Poslední buff Ledovcového vylepšení nepomohl posilovačům tak výrazně, jak jsme doufali.
Částečně bylo obnoveno resetování útoků při střele Mezi oči.
V rámci grafické aktualizace jsme Caitlyn odstranili několik případů „resetování“ útoků při použití střely Mezi oči. Nakládání s nimi bylo velice obtížné a nebyly součástí Caitlynina původního designu. (Z technického pohledu byly výstřely Mezi oči zpracované jako sesílání schopnosti, a ne jako posílené základní útoky, což právě vedlo k nesprávnému resetování.) Ponechat její pasivní schopnost ve stávajícím stavu však nebylo ani udržitelné, ani zdravé, takže jsme se rozhodli střely Mezi oči přepracovat tak, aby probíhaly plynuleji a jejich použití bylo snadnější.
W způsobuje nižší poškození. E má na pozdějších stupních delší přebíjecí dobu.
Vzhledem k tomu, jak vysoké poškození dokáže Camille způsobit, je zároveň až příliš pohyblivá. Omezili jsme jí proto přístup kODM vybavenípřeběhům. Společně s tím jsme také oslabili její základní nástroj pro výměny úderů, aby neměla v lajně tak výraznou bezplatnou výhodu.
Kameňáci poskytují více zkušeností a zlaťáků.
Ivern miluje všechny své přátele z lesa stejným dílem, ale když dojde na lámání chleba, osvobozování kameňáků za tu námahu příliš nestojí. Dávají výrazně méně zlaťáků a zkušeností než ostatní tábory v džungli, byť na jejich propuštění musí Ivern vynaložit stejné množství času, many a zdraví. (To by je mělo naučit vděčnosti, hrome!)
Dosah vln z pasivní schopnosti se nyní odvíjí od bonusového dosahu útoků.
Pokud má Kayle po dosažení 11. úrovně dostatek stupňů, její základní útoky vysílají ohnivé vlny, které dosáhnou dál a způsobí poškození všem nepřátelům, jimiž projdou. Dosah těchto vln býval pevně daný. Nyní se bude odvíjet od jejího bonusového dosahu útoků, který lze prodloužit i jinými efekty, například pasivní schopností na 16. úrovni nebo Smrtícím tempem.
Výpočet zdraví Kleda a Skaarl se změnil. E má kratší přebíjecí dobu a vyšší závislost na útočném poškození.
Nasazovat Kleda do role tanka je už nějakou dobu zcela optimální, jelikož od Skaarl získává ohromné množství bonusového zdraví. Upravujeme proto výpočet jeho zdraví tak, aby byl jeho herní styl zdravější a zajímavější. Tímto krokem však dojde k oslabení některých jeho ranařských sad vybavení, a tak mu na oplátku zvyšujeme poškození a zkracujeme přebíjecí doby. Budeme pochopitelně hašteřivé duo bedlivě sledovat, abychom se ujistili, že tato změna neovlivnila použitelnost Kleda opírajícího se o útočné poškození.
Dostřel šipek z R se nyní odvíjí od bonusového dosahu útoků.
Twitchovy základní útoky se při použití ultimátky změní na šipky, které mají o něco delší dostřel než základní útoky a způsobují poškození všem nepřátelům, jimiž projdou (podobně jako Kaylina pasivka). I tato vzdálenost bývala pevně daná a nyní se bude odvíjet od jeho bonusového dosahu útoků.
K seslání R už není zapotřebí mana.
Jen máloco může být nepříjemnější, než když vám dojde mana pro Samiřinu ultimátku poté, co jste pracně nasčítali stupně její pasivní schopnosti. Původním smyslem tohoto požadavku na manu bylo omezit její likvidování vln v úvodní fázi zápasu, ale jelikož s tím ve skutečnosti nikdy problém nebyl, vycítili jsme v tom ideální příležitost ji podpořit – a to pěkně stylově.
Dostřel útoků z pasivní schopnosti a W se nyní odvíjí od bonusového dosahu útoků.
Pro případ, že byste chtěli dát Urgotovi Smrtící tempo. Ne snad, že by to byl dobrý nápad... ale protikyborgovi s pavoučíma nohamagustu žádný dišputát.
Archandělova hůl si nevede příliš dobře. Abychom jí pomohli, snižujeme její cenu.
Axiomatický oblouk má zabijákům opírajícím se o schopnosti poskytovat výraznou pomoc v týmových bojích. Bohužel to dělá až příliš spolehlivě.
Kosmický pohon je v rukou většiny šampionů až příliš efektivní.
Koruna roztříštěné královny je dalším novým předmětem pro mágy, který si v inventáři většiny šampionů vede až příliš dobře, zvlášť s ohledem na skutečnost, že se má jednat spíš o obranný mytický předmět.
Večerháv zcela zastínil svůj sluneční protějšek (neboli Medailónek), takže jeho účinnost snižujeme na úroveň ostatních mytických předmětů pro podpory. (Uvedená změna platí i pro Ornnův mistrovský předmět – Rovnodennost.)
Pěstnice ledového plamene dala tečku všem ostatním mytickým předmětům pro tanky, za relativně málo zlaťáků totiž přináší ode všeho trochu. Snižujeme tedy její způsobované poškození, které bylo v porovnání se Slunečním žárem příliš vysoké, o závislosti na zdraví nemluvě. (Uvedené změny platí i pro Ornnův mistrovský předmět – Mrazem kalené spáry.)
Oslabení, kterým jsme v aktualizaci 11.21 zkrátili trvání Dobyvatele, bylo příliš přísné. Částečně ho tedy rušíme a zvyšujeme poškození, aby bylo srovnatelné s ostatními klíčovými runami, jako jsou Spáry nehynoucích, Hbité nohy a Smrtící tempo.
Ledovcové vylepšení je v současné době pro mnohé tanky bezkonkurečně nejlepší klíčovou runou. Oslabujeme ho proto způsobem, který by se neměl dotknout jeho ostatních uživatelů.
V rukou některých kontaktních šampionů je Smrtící tempo příliš silné. Těm bojujícím z dálky naopak nepřináší očekávané zvýšení rychlosti útoků, takže jim do ní přesouváme část síly z bonusového dosahu útoků.
Prach zvířený posílením z aktualizace 11.18 se konečně usadil a už je jasné, že tato mocná verze Predátora podrývá možnosti protihry. Rozhodli jsme se tedy tuto změnu zrušit, zvlášť s ohledem na fakt, že posílení Brilantního lovce z verze 11.21 výrazně zvýšilo Predátorovou využitelnost.
Dočasné zdvojnásobení četnosti výskytu Chemotechnického a Magitechnického žlebu, které platilo během aktualizace 11.23, bylo odstraněno. Všechny dračí terény se vrátily ke své běžné četnosti výskytu.
Běžný buff chemotechnického draka je citelně slabý a duše naopak příliš silná. Přidáváme také ukazatel, díky kterému půjdou snadněji rozpoznat chemotechnické zombie.
Co se duše magitechnického draka týče, ta se zdá být celkem v pořádku, ale jeho buff by mohl být výraznější.
Kontaktní šampioni – především zabijáci – nemají v ARAMu už nějakou dobu na růžích ustláno. Kromě úprav pro konkrétní šampiony proto přidáváme dvojici buffů, které by to měly vyřešit. Ten první by měl kontaktním šampionům usnadnit tlačení vln poskoků.
Vyvažování zabijáků je o něco složitější, jelikož úpravami jejich čísel v tomto režimu může dojít k eliminování možností protihry. Kdybychom zvýšili jejich poškození, zabili by své nepřátele dřív, než by ti vůbec stačili zareagovat, a jeho snížením bychom je zase připravili o obranné nárazové poškození. Takže u nich zkoušíme trochu jiný přístup: Zabijáci se silou schopností nyní budou způsobovat bonusové poškození budovám už od začátku, tedy mnohem dříve než všichni ostatní. Tento prvek se později nahradí obecným, na čase závislým buffem ARAMu, díky kterému všichni šampioni po 18 minutách zápasu způsobují budovám 0–25% bonusové poškození (hodnota se odvíjí od času).
Šampioni jsou jako „závislí na síle schopností“ určováni adaptivně v průběhu zápasu podle toho, zda mají více bonusové síly schopností než bonusového útočného poškození. Bod zlomu, ve kterém všeobecný buff ARAMu přesáhne 20 % bonusového poškození budovám, nastává zhruba ve 27:36.
V této aktualizaci budou vydány následující skiny:
V této aktualizaci budou vydány následující chroma skiny: