Poznámky k aktualizaci 11.5

Autořishio shoujo, mom cat
  • Zkopírováno do schránky

11.5, jak ten čas letí! Tak jím nemrhejme a pojďme na to.

Nejprve si zahrajme na Mauglího a podívejme se do džungle. Šampioni jako Mistr Yi a Sejuani se krčili v koutku, zatímco jiní v čele s Udyrem a Rammusem řádili po mapě, jako by jim patřila. Těm prvním jsme tedy podali pomocnou ruku a u těch druhých naopak trochu šlápli na brzdu.

Dalšími na řadě jsou předměty! Přidali jsme pár nových pravidel ke Guinsoově zuřivé čepeli a vyjasnili její synergii se Sennou. Také jsme vyřešili Muramaně krizi identity, kterou jí způsoboval Lovec esence, a poskytli jí specializovanější strategickou roli.

Tak si nabruste žihadla, protáhněte sosáky a pilně jako včeličky se pusťte do sklízení medu z nepřátelského nexusu. Uvidíme se u příští aktualizace.

A pokud trpíte melissofobií (chorobným strachem z včel), můžete projít tímto portálem k poznámkám k aktualizaci pro TFT a omrknout dění v bezvčelném prostředí TFT!
Tricia „mom cat“ Tan Hanna „shio shoujo“ Woo

Dodatečné úpravy

8. 3. 2021 – Opravy chyb u Gravese, Kleda a Jayce


Graves

OPRAVA CHYBY U W – KOUŘOVÁ CLONA Opravili jsme chybu, kvůli které W – Kouřová clona blokovalo schopnosti, pokud bylo sesláno přímo na Gravesovu pozici.

Jayce

OPRAVA CHYBY U MURAMANY Opravili jsme chybu, kvůli které mohl Jayce získat dvě Muramany, pokud vylepšil Manamune na Muramanu a seslal E – Urychlovací brána na některého ze svých spojenců.

Kled

OPRAVA CHYBY U BONUSOVÉHO ZDRAVÍ SKAARL Opravili jsme chybu, kvůli které se Skaarlino celkové zdraví nezapočítávalo do Kledova bonusového zdraví.
OPRAVA CHYBY VÁŽNÝCH RAN U SKAARL Opravili jsme chybu, kvůli které mohlo být Kledovo opětovné nasednutí na Skaarl ovlivněno Vážnými ranami.
OPRAVA CHYBY PŘI SESEDNUTÍ ZE SKAARL Opravili jsme chybu, kvůli které se Kledovi po sesednutí neobnovovalo zdraví nad úroveň, kterou mělo při předchozím opětovném nasednutí.
OPRAVA CHYBY ZDRAVÍ U SKAARL PŘI OPĚTOVNÉM ZROZENÍ Opravili jsme chybu, která způsobovala, že když někdo Kleda zabil, nezrodila se Skaarl s plným zdravím.
OPRAVA CHYBY U ANDĚLA STRÁŽNÉHO Opravili jsme chybu, kvůli které mohl Kled získávat odvahu, ačkoliv jeho pasivní schopnosti – Skaarl, zbabělá ještěřice běžela přebíjecí doba a právě se oživoval Andělem strážným.

4. 3. 2021 – Opravy chyb u Viega, Azira a Wukonga


Azir

OPRAVA CHYBY U R – CÍSAŘSKÝ KORDON Opravili jsme chybu, kvůli které Azirovo R – Císařský kordon nezasáhlo šampiony za ním, ačkoliv se vizuálně nacházeli v dosahu schopnosti.

Viego

OPRAVA CHYBY U PASIVNÍ SCHOPNOSTI – VLADAŘOVA DOMINANCE Opravili jsme chybu, která způsobovala, že když Viego zemřel během posednutí nepřítele a měl v inventáři Temnou pečeť, připočetla se jí spousta stupňů.

Wukong

OPRAVA CHYBY U PASIVNÍ SCHOPNOSTI – KAMENNÁ KŮŽE Opravili jsme chybu, kvůli které se Wukongovi nezapočítávalo základní bonusové brnění a regenerace zdraví z pasivní schopnosti.

3. 3. 2021 – Oprava chyby u Hadího tesáku, balanční změna u Qiyany, upřesnění u Muramany


Muramana

UPŘESNĚNÍ PRO ŠOK Základní útoky a schopnosti způsobují šampionům bonusové poškození ve výši 1,5 % maximální many. Kontaktní schopnosti způsobují šampionům bonusové poškození ve výši 3,5 % maximální many a schopnosti sesílané na dálku jim způsobují bonusové poškození ve výši 2,7 % maximální many. Všechny schopnosti také šampionům způsobují bonusové poškození ve výši + 6 % celkového útočného poškození (zásahové efekty útoků, které aktivují efekty kouzel, se pro tento účel počítají jako schopnosti).

Pyke

OPRAVA CHYBY U PASIVNÍ SCHOPNOSTI – DAR UTOPENÝCH Opravili jsme chybu, kvůli které se nezaměřitelní nepřátelé nezapočítávali pro účely dodatečné regenerace zdraví, kterou Pyke dostává v blízkosti alespoň dvou nepřátel.

Qiyana

BONUS K RYCHLOSTI POHYBU Z Q – HNĚV ŽIVLŮ 5 / 6,25 / 7,5 / 8,75 / 10 % 5/7/9/11/13 %

Hadí tesák

OPRAVA CHYBY U NIČITELE ŠTÍTŮ Opravili jsme chybu, kvůli které se pasivní efekt Ničitel štítů Hadího tesáku neaktivoval při poškození schopnostmi.

Hlavní body aktualizace

Čmelzahar, Mája Yuumi a Včel'Maw budou k dispozici od 4. března 2021.

Šampioni

Azir

Píseční vojáci z W způsobují nižší poškození.

Snižujeme Azirovi úvodní kontrolu lajny, abychom tak lépe vyvážili vývoj jeho síly v průběhu zápasu.

W – Povstaň!

POŠKOZENÍ PÍSEČNÝMI VOJÁKY 60–160 (na úrovních 1–18) 50–150 (na úrovních 1–18)

Gragas

Cena Q je nyní na všech stupních stejná.

Gragas je v horní lajně až příliš nabušený, takže jsme se rozhodli zvýšit cenu jeho soudků.

Q – Válet sudy

CENA 60/65/70/75/80 many 80 many (na všech stupních)

Jax

Základní zvyšování poškození je výraznější.

Jaxovi chyběla pořádná síla. A co je lepší než normální síla? Když se do toho může opřít Trojsíla! Schválně si to teď zkuste.

Základní atributy

ZVYŠOVÁNÍ POŠKOZENÍ 3,38 4,25

Karma

Q má kratší přebíjecí dobu.

Navzdory posílením z aktualizace 11.3 je podpůrná Karma stále pokleslá na duchu. Prošli jsme si zpětně změny, které jsme u ní provedli v poslední době, a zažeháváme znovu její vnitřní plamen částečným zrušením oslabení z verze 10.16.

Q – Vnitřní plamen

PŘEBÍJECÍ DOBA 9 / 8,5 / 8 / 7,5 / 7 sekund 8 / 7,5 / 7 / 6,5 / 6 sekund

Kog'Maw

W způsobuje na pozdějších stupních vyšší bonusové poškození.

Bylo nebylo, tankové a bojovníci si kdysi pořizovali pouze legendární předměty s brněním, jako jsou Plášť slunečního žáru či Randuinovo znamení. V těch blažených dobách míval Kog'Maw mnohem více příležitostí pro rozežírání obrany. Aby nebyl z nové situace tolik bit, zvyšujeme sílu jeho plivanců, takže když už bude mít tuto schopnost k dispozici, půjde na zteč s plnou silou! *volání polnice*

W – Biomagická salva

BONUSOVÉ POŠKOZENÍ 3 / 3,75 / 4,5 / 5,25 / 6 % maximálního zdraví cíle 3/4/5/6/7 % maximálního zdraví cíle

Mistr Yi

E způsobuje vyšší základní poškození.

Poslední sada oslabení z aktualizace 11.1 a nedávné změny v džungli Mistru Yi pěkně zavařily. Vracíme jeho úderům více alfa síly a podáváme pomocnou ruku všem jeho sadám vybavení a herním stylům, zvláště těm, které se spoléhají na rychlost útoků.

E – Styl wuju

ZÁKLADNÍ POŠKOZENÍ 18/26/34/42/50 20/30/40/50/60

Pyke

Pasivní schopnosti se snížil poměr ukládání šedého zdraví, zvyšuje se však v závislosti na vražednosti a v okolí většího počtu nepřátel.

Snižujeme Pykeovo léčení ve středové lajně, aby se mohl vynořit na hladinu podpůrný Pyke a trochu se nadechnout.

Pasivní schopnost – Dar utopených

UKLÁDÁNÍ ŠEDÉHO ZDRAVÍ 25–50 % utrpěného poškození (na úrovních 1–18) 10 % utrpěného poškození (+ 25 % vražednosti), v blízkosti alespoň 2 nepřátel se tato hodnota zvyšuje na 35 % utrpěného poškození (+ 50 % vražednosti)

Qiyana

Bonusové poškození z W se zvýšilo. R způsobuje na pozdějších stupních vyšší poškození.

Qiyanina síla se do velké míry opírá o přecházení do ostatních lajn v úvodní fázi zápasu. To z ní učinilo oblíbenou šampionku v elitních úrovních, kde hráči dokážou její zálibu v toulání plně využít, aniž by ještě narážela na koordinované bezpečí vídané často v zápasech těch nejvyšších lig. Abychom jí poskytli více příležitostí k dosažení královského úspěchu, zvyšujeme její základní zesilování a přinášíme větší motivaci pro dřívější vylepšování W na maximum. Tak směle do toho!

W – Utváření země

BONUSOVÉ POŠKOZENÍ 8/16/24/32/40 (+ 30 % síly schopností) 8/22/36/50/64 (+ 45 % síly schopností)

R – Prvotřídní ukázka talentu

POŠKOZENÍ 100/170/240 100/200/300

Rammus

Zvyšování základního zdraví je méně výrazné.

Rammus bral svůj titul Pancéřovce velmi vážně a na průměrných herních úrovních bylo takřka nemožné jeho zbrojí proniknout. Snižujeme tedy jeho odolnost, aby se musel do bojů koulet přece jen trochu opatrněji.

Základní atributy

ZVYŠOVÁNÍ ZDRAVÍ 95 80

Rell

Základní hodnota brnění se snížila. W1 a W2 mají delší přebíjecí dobu.

Rell ovládla celou profi herní scénu. Činíme ji tedy zranitelnější vůči soustavnému napadání, aby měli soupeři větší šanci dostat se jí na kobylku.

Základní atributy

BRNĚNÍ 35 32

W – Feromancie: Drtivý dopad

PŘEBÍJECÍ DOBA 11 sekund 13 sekund

W – Feromancie: Nasednout

PŘEBÍJECÍ DOBA 11 sekund 13 sekund

Samira

Základní zvyšování poškození je výraznější. Q má na pozdějších stupních vyšší závislost poškození.

Po oslabeních z poslední aktualizace nedokáže Samira držet krok s konkurencí, takže této milovnici adrenalinu zvyšujeme postupné zesilování, ať může v závěru zápasu rozpoutat pořádný masakr.

Základní atributy

ZVYŠOVÁNÍ POŠKOZENÍ 2,3 3

Q – Šmrnc

ZÁVISLOST POŠKOZENÍ 80 / 87,5 / 95 / 102,5 / 110 % 80/90/100/110/120 %

Sejuani

Druhému zásahu z W se zvýšila závislost poškození.

Sejuani a její divočák jsou v nové džungli až příliš krotcí. Dáváme jim tedy extra odměnu za provedení zásahu oběma částmi W.

W – Hněv zimy

ZÁVISLOST POŠKOZENÍ DRUHÉHO ZÁSAHU 5,25 % Sejuanina maximálního zdraví 6 % Sejuanina maximálního zdraví

Seraphine

Pasivní schopnosti se už nesnižuje poškození za další noty, noty od spojenců způsobují nižší poškození. R má delší přebíjecí dobu.

U Seraphine nám pořád všude vyskakují varovné vykřičníky, takže snižujeme účinnost not od spojenců, její vlastní však budou o něco silnější. Může se tak bez obav ujmout na pódiu sóla, aniž by nás všechny ohlušil sbor jejích fanoušků.

Pasivní schopnost – Hvězdné vystupování

odstraněnoSNIŽOVÁNÍ POŠKOZENÍ ZA DALŠÍ NOTY Seraphininým notám se už nesnižuje poškození při zasažení jiných jednotek než poskoků.
novinkaSLABŠÍ PODPŮRNÉ VOKÁLY Noty od spojenců nyní způsobují všem cílům včetně poskoků pouze 25% poškození Seraphininých not.
POŠKOZENÍ NOTOU 4–16 (na úrovních 1–18) 4/8/14/24 (na úrovních 1/6/11/16)

R – Přídavek

PŘEBÍJECÍ DOBA 160/140/120 sekund 180/150/120 sekund

Shaco

W se snížilo základní poškození a základní poškození proti jednomu cíli, schopnost ale nyní způsobuje vyšší poškození příšerám.

Zatímco Shaco se stal skutečným postrachem spodní lajny, v džungli si z něj všichni jen dělali šašky. Provádíme tedy náležité úpravy, které to dají do pořádku.

W – Čertík v krabičce

ZÁKLADNÍ POŠKOZENÍ 15/20/25/30/35 10/15/20/25/30
ZÁKLADNÍ POŠKOZENÍ JEDNOMU CÍLI 35/50/65/80/95 25/40/55/70/85
novinkaSBOHEM, PŘÍŠERO Čertík v krabičce nyní způsobuje příšerám dodatečné poškození ve výši 10/20/30/40/50 bodů.

Trundle

Q má kratší přebíjecí dobu.

Pomáháme Králi trollů pořádně se zahryznout do nové sezóny v horní lajně i džungli.

Q – Kousanec

PŘEBÍJECÍ DOBA 4 sekundy 3,5 sekundy

Twitch

Pasivní schopnosti se snížila závislost poškození za každý stupeň. Bonusové poškození z R se zvýšilo, schopnost působí delší dobu.

Krysák se silou schopností je silný, krysák s útočným poškozením se bojí vystrčit čenich z nory. Je čas na rekalibraci.

Pasivní schopnost – Smrtící jed

ZÁVISLOST POŠKOZENÍ ZA KAŽDÝ STUPEŇ 3 % síly schopností 2,5 % síly schopností

R – Bez míření!

BONUSOVÉ POŠKOZENÍ 25/40/55 30/45/60
TRVÁNÍ 5 sekund 6 sekund

Udyr

Zvyšování základního zdraví je méně výrazné. Auře z R se snížilo celkové poškození.

Díky novým předmětům jako Blesková chemonádrž sviští Udyr džunglí jako namydlený blesk a s dosud nevídanou rychlostí pohybu se vrhá do bojů a zase zpět. Je zkrátka ve formě. Trochu proto snižujeme jeho rychlost vymetání táborů (rušíme posílení z verze 10.21) a ubíráme mu kapku zdraví.

Základní atributy

ZVYŠOVÁNÍ ZDRAVÍ 99 92

R – Postoj fénixe

CELKOVÉ POŠKOZENÍ AUROU 50/95/140/185/230/275 během 4 sekund 40/80/120/160/200/240 během 4 sekund

Viego

Opravili jsme několik chyb souvisejících s Mejaiem a Posednutím. Pasivní schopnost už neumožňuje uhýbat střelám věží.

Nějakou dobu jsme Viega ladili a nyní jsme u něj provedli několik důležitých oprav, které ve výsledku představují mírné oslabení.

Obecné

MEJAIOVA OPRAVA CHYBY Viego už při posednutí nepřítele nepřichází o stupně Mejaiova zloděje duší a Temné pečetě a započítávají se mu stupně Mejaie a Pečetě posednutého nepřítele.
OPRAVA CHYBY – MOC DALEKO Opravili jsme chybu, kvůli které mohl Viego občas posednout nepřátelskou duši na extrémní vzdálenost, pokud schopnost seslal ihned na počátku jiného posednutí.
OPRAVA CHYBY – MOC BRZY Opravili jsme chybu, kvůli které mohl Viego občas duše posednout okamžitě bez 1sekundové doby pro seslání.

Pasivní schopnost – Vladařova dominance

odstraněnoUHÝBÁNÍ VĚŽÍM Viego už nemůže uhnout výstřelu věže, který na začátku animace posednutí už letí vzduchem.

Předměty

Muramana

Muramana se silně překrývá s Lovcem esence, a to jak v atributech, tak ve způsobu použití. Chceme od sebe oba předměty víc odlišit, takže měníme způsob aktivace Muramany: bude se víc zaměřovat na posilování schopností, naopak Lovec esence bude schopnostmi posilovat základní útoky.
ŠOK Základní útoky a schopnosti způsobují šampionům bonusové poškození ve výši 2,5 % maximální many. Základní útoky způsobují bonusové poškození ve výši 1,5 % maximální many. Kontaktní schopnosti způsobují bonusové poškození ve výši 3,5 % maximální many a schopnosti sesílané na dálku způsobují bonusové poškození ve výši 2,7 % maximální many. Všechny schopnosti také šampionům způsobují bonusové poškození ve výši 6 % celkového útočného poškození (zásahové efekty útoků, které aktivují efekty kouzel, se pro tento účel počítají jako schopnosti).
ŠOK – OPRAVA CHYBY Opravili jsme chybu, která způsobovala, že útočné schopnosti aktivovaly bonusové poškození Šoku jednou za seslání. Nyní by se mělo aktivovat na každém šampionovi jednou za seslání.

Krokolam

Přeběh z Krokolamu nepůsobil tak efektivně jako jeho seknutí, takže oba tyto prvky vyvažujeme. Z pohledu celkové síly by měla být tato změna neutrální.
ZASTAVUJÍCÍ SEK – DOSAH PŘEBĚHU 200 300
ZASTAVUJÍCÍ SEK – RYCHLOST PŘEBĚHU Mírně se zvýšila.
ZASTAVUJÍCÍ SEK – ODEZNÍVÁNÍ ZPOMALENÍ 60 % během 2 sekund 40 % během 2 sekund
POŠKOZENÍ 100 % útočného poškození 75 % útočného poškození

Guinsoova zuřivá čepel

V rukou některých šampionů, jako třeba Senny, byla Guinsoova zuřivá čepel až příliš silná. Na vině byl především fakt, že šance na kritický zásah mohla překročit hodnotu 100 % a že ignoruje modifikátory kritického poškození. Přidali jsme tedy několik pravidel, která by měla řešit tyto okrajové případy a ve výsledku tak u příslušných šampionů zvýšit rozmanitost pořizované výbavy, nemluvě o tom, že teď budeme moci tento předmět lépe ladit s ohledem na další postavy.

A když už mluvíme o Senně, její pasivní schopnost jí teď už nemůže poskytnout více než 100% šanci na kritický zásah a jakákoliv přebytečná hodnota je ve stejném poměru převedena do léčení útoky.
aktualizovánoHNĚV Každé 1 % šance na kritický zásah se převádí na 2 body bonusového fyzického poškození při zásahu, maximálně se může započítat 100 % k šanci na kritický zásah. Převod zásahového poškození z Hněvu bere v potaz modifikátory poškození kritickým zásahem.

Hadí tesák

Hadí tesák je mocný předmět, navenek tak ale nepůsobí a hráče trochu mate. Snažíme se tedy zvýšit jeho využitelnost. Představte si Vážné rány pro štíty, ale s extra bonusem!
aktualizovánoNIČITEL ŠTÍTŮ Poškození způsobené nepřátelskému šampionovi mu na příští tři sekundy sníží sílu všech nových štítů o 50 % v případě kontaktních šampionů a o 25 % u šampionů bojujících na dálku. Pokud způsobíte poškození nepříteli, na kterého Ničitel štítů dosud nepůsobí, snížíte mu sílu všech aktuálních štítů o 50 % v případě kontaktních šampionů a o 25 % u šampionů bojujících na dálku.
OPRAVA CHYBY SE ZÁSAHOVÝMI EFEKTY Opravili jsme chybu, kvůli které pasivní efekt Ničitel štítů Hadího tesáku nesnižoval nepřátelské štíty, pokud měl jeho uživatel v inventáři předměty se zásahovými efekty.

Malmortiův chřtán

Zlevňujeme Chřtán, aby se zvýšila jeho atraktivita a dostupnost jakožto obranného předmětu.
CELKOVÁ CENA 3100 zlaťáků 2800 zlaťáků

Černá sekera

Upravujeme Černou sekeru s cílem zvýšit její využitelnost v dlouhých bojích a zároveň zvyšujeme její cenovou efektivitu.
CELKOVÁ CENA 3300 zlaťáků 3100 zlaťáků
ZDRAVÍ 300 400
odstraněnoŘEZNÍK Černá sekera už nezpůsobuje bonusové fyzické poškození.
novinkaZUŘIVOST Když způsobíte fyzické poškození šampionovi, získáte na 2 sekundy + 5 k rychlosti pohybu za každý stupeň efektu Vyrýt, který se na něm nachází.

Aktualizace herního obchodu

Obchod pokračuje znepokojujícím tempem v asimilování vědomostí a dosáhl už nové úrovně vědomí. (Stále po nás chce, abychom oslabili Ornna.)
  • Představujeme základní balíčky: V doporučeném zobrazení se nyní nacházejí nejoblíbenější kombinace předmětů, se kterými hráči začínají, nejen první předmět. (Tip: Obvykle to bývají lektvary.) Ušetřili jsme vám tak pár kliknutí!
  • V zobrazení předmětu a podrobností vyhledávání bylo vylepšeno vykreslování fontu. Byl DosLovA NeČitELný, teď už je ale v pořádku.
  • Opravili jsme další chyby a provedli různá vylepšení výkonu. V zájmu zaokrouhlení jsme přidali obchodu 2 body zdraví.
  • Při vyfiltrování „síly schopností“ či „many a regenerace“ se v obchodě nyní správně objeví i Shurelyina bitevní píseň.

Opravy chyb / funkční vylepšení

  • KLIENT LOL: Objevili jsme a opravili chybu, kvůli které se mohli hráči zaseknout na obrazovce s nápisem „Čekání na statistiky“, místo aby se přesunuli do pozápasového lobby.
  • KLIENT LOL: Opravili jsme různé chyby vykreslování u grafů a statistik v historii zápasů.
  • KLIENT LOL: Opravili jsme chybu, která občas zabraňovala hráčům vyměňovat si vzájemně šampiony během výběru šampionů.
  • Amorkovi Quinn se nyní správně přehrává zvukový efekt Návratu.
  • Léčení z Camillina W – Taktické seknutí nyní správně bere v potaz bonusové poškození z vnější části výseče, ne poškození z vnitřní části.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které mohl Tryndamere zemřít během svého R – Neutuchající hněv, pokud jej zasáhla schopnost s omezujícím efektem posílená Soustředěným horizontem.
  • Bonusové poškození z pasivního efektu Muramany a pasivního efektu Seknout Hladové hydry se nyní po aktivaci Urgotova W – Čistka správně aplikuje každým útokem, nejen tím prvním.
  • Šampioni bojující na dálku nyní mohou využívat pasivní efekty Doranova štítu Přetrvání a Obnovení.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které mohl Udyr aktivovat Zvyšování many Slzy bohyně každým útokem.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které šipky z Runaanina hurikánu přidávaly další stupeň Dobyvatele.
  • Někteří šampioni nyní správně získají zkušenosti, když dojde k zabití draka během doby, kdy jsou vlivem některé své schopnosti nezaměřitelní (Mistr Yi, Xayah, Zed, Kayn, Maokai, Yuumi).
  • Pasivní efekt Seknout Hladové hydry se nyní u vzájemně podobných schopností chová konzistentněji.
  • Opravili jsme chybu, kvůli které Ezreal neaktivoval Runaanin hurikán, když seslal Q – Mystická střela a zároveň se otočil.
  • Opravili jsme chybu, která způsobovala, že když měla Shyvana aktivní své W – Vzplanutí, pasivní efekt Seknout Hladové hydry už po prvním útoku nefungoval.
  • Zabití provedená podporou pomocí efektu Válečná kořist Památného štítu se nyní správně započítávají do Viktorovy pasivní schopnosti – Úžasná evoluce a stupňů Kosy.
  • Samiřino R – Pekelná spoušť nyní správně aplikuje pasivní efekt Seknout Hladové hydry.

Připravované skiny a chroma skiny

V této aktualizaci budou vydány následující skiny.

V této aktualizaci budou vydány následující chroma skiny:



  • Zkopírováno do schránky